‌نقض برجام از سوی آمریكا، دشمنی با ملت است
کد خبر: 3825959
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
جهانگیری:

‌نقض برجام از سوی آمریكا، دشمنی با ملت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینكه ‌نقض برجام از سوی آمریكا، دشمنی با ملت است، گفت: قدرت ایران روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، عصر دیروز، 18 تیرماه در مراسم افتتاح بخش بخار نیروگاه سیكل تركیبی جهرم با ذكر این نكته كه ایران حافظ امنیت منطقه است، گفت: اگر كشورهای اروپا و آمریكا گمان كنند كه بدون حضور ایران می‌توانند امنیت را در منطقه برقرار كنند، باید بدانند كه سخت در اشتباه هستند.

وی با تأكید بر اینكه قدرت ایران روز به روز در حال افزایش است، گفت: كشورهای غربی و آمریكا اذعان دارند كه حوزه نفوذ ایران بسیار گسترده است و به همین دلیل تلاش می‌كنند تا مانع توسعه كشورمان شوند. مسلماً در این شرایط هم ما باید از كیان كشور و چارچوبی كه امام و رهبری و شهدا برای كشورمان ترسیم كرده‌اند، حفاظت كنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر اهمیت حفظ مقاومت تأكید كرد و گفت: باید مقاومت خود را در بخش‌هایی كه آمریكا و كشورهای غرب می‌خواند از آنجا به ما آسیب‌ بزنند، افزایش دهیم.

حراست از روند توسعه و پیشرفت كشور

وی با بیان اینكه غرب تلاش می‌كند تا از طریق اقتصاد به كشورمان ضربه بزند و از این راه مانع توسعه كشور شود، گفت:‌ باید از روند توسعه و پیشرفت كشورمان حراست كنیم.

جهانگیری همچنین مهم‌ترین وظایف دولت را ایجاد فضای مناسب برای كسب و كار برشمرد و گفت: به همین دلیل دولت تدبیر و امید تلاش می‌كند تا بهترین فضای كسب و كار و همچنین رشد و توسعه كشور را فراهم كند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینكه آمریكا با مردم ایران دشمنی دارد، گفت: آمریكا وقتی احساس می‌كند كه روند توسعه ایران شتاب گرفته است تلاش می‌كند تا از این روند جلوگیری كند.

وی به نقض برجام توسط آمریكا اشاره كرد و افزود: كسی گمان نمی‌كرد كه آمریكا بعد از ماه‌ها و سال‌ها مذاكره، برجام را به هم زده و از آن خارج شود و این رفتارش به معنای دشمنی با ملت ایران است.

لزوم اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده توسط دولت

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های بازدید شده در سفرش به استان فارس گفت:‌ با مجوز رهبر معظم انقلاب ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام در بخش آب و خاک مورد استفاده قرار گرفت و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر نیز در بخش آب و خاک استان خوزستان هزینه شد که در نتیجه این اقدامات، با وجود سیلاب سال جاری در استان خوزستان میزان خرید گندم از این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بود که این به معنای گسترده‌تر شدن کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت در سال‌های گذشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده توسط دولت تأكید كرد و گفت: متأسفانه دولت در این خصوص ضعف دارد و چنین چیزی رخ نمی‌دهد.

وی با تأكید بر اینكه از مدیران در روزهای سخت انتظار نقش‌آفرینی داریم، گفت:‌ تلاش می‌كنیم تا جریان فعالیت و كار و تلاش در كشور متوقف نشود و لازم است كه بخش خصوصی هم با جدیت به این صحنه ورود كند.
انتهای پیام

captcha