فعالیت ۶۰۰ مداح اهل‌بیت(ع) در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3830099
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

فعالیت ۶۰۰ مداح اهل‌بیت(ع) در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر، حدود ۶۰۰ مداح اهل بیت(ع) اعم از آقا و بانو در سطح استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال حاضر، حدود 600 مداح اهل بیت(ع)‌ اعم از آقا و بانو‌ در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: از این تعداد، 400 نفر مداح آقا هستند و همچنین 200 نفر نیز از مجموع مداحان سیستان‌وبلوچستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: همچنین ۶ کانون مداحان در شهرستان‌های مختلف سیستان‌و‌بلوچستان از جمله زابل، زهک، هیرمند، ایرانشهر و زاهدان با هدف ساماندهی، اعزام مداحان به عتبات، دیدار با رهبر معظم انقلاب و شرکت در همایش پیرغلامان مشغول فعالیت است.

بزمانی بیان کرد: تعداد ۸۳۳ هیات مذهبی نیز در سیستان‌وبلوچستان با هدف حفظ شعائر دینی، برپایی مناسبت‌های مذهبی، گسترش وحدت و انسجام در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان افزود: همچنین 14 کانون فرهنگی ـ تبلیغی در سطح استان داریم که فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را پیگیری می‌کنند. تعداد 11 انجمن اسلامی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله شعار سال(رونق تولید)، تحکیم بنیان خانواده، فضای مجازی و غیره فعال است.

انتهای پیام

captcha