رسانه‌های غربی تصویری منفی از ایران و پاکستان به دنیا مخابره کرده‌اند
کد خبر: 3831727
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
سفیر پاکستان در ایران:

رسانه‌های غربی تصویری منفی از ایران و پاکستان به دنیا مخابره کرده‌اند

گروه حوزه‌های علمیه – سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران گفت: متأسفانه سرویس‌های رسانه‌ای غرب، تصویری منفی از ایران و پاکستان به یکدیگر و دنیا مخابره می‌کنند؛ دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی می‌توانند نقش بسزایی در خنثی‌سازی این رویکرد داشته باشند.

به گزارش ایکنا، رفعت مسعود با حضور در ستاد مرکزی جامعةالمصطفی ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مرکز علمی بین‌المللی در دیدار با رئیس و معاونان المصطفی فعالیت‌های جامعة‌المصطفی را افتخاری بزرگ برای جهان اسلام و مسلمانان دانست و افزود: دانش‌پژوهان پاکستانی جامعةالمصطفی، سفرای ملت پاکستان برای نزدیکی علمی و فرهنگی دو ملت هستند.
وی به ضعف‌های موجود در آشنایی متقابل ملت ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه رسانه‌های غربی و دشمنان واقعیت‌ها را از دو کشور نسبت به یکدیگر و دنیا ارائه نکردند، لذا جای دارد با تعامل‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نسبت به معرفی فرهنگ و تمدن دولت ایران و پاکستان برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.
سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران، ضمن تأکید بر اهمیت روابط علمی و فرهنگی ایران و پاکستان، خاطرنشان کرد: بی‌شک، گسترش همکاری و فعالیت علمی دانشگاه‌های ایران و پاکستان، در زمینه‌سازی تقویت روزافزون ارتباطات سیاسی و اقتصادی نقش بسزایی خواهد داشت.
خانم مسعود، با تأکید بر اینکه گسترش همکاری ایران و پاکستان، صلح و امنیت پایداری را در منطقه ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: مایه مباهات و خرسندی است که جامعةالمصطفی در نمایندگی گرگان، مجموعه ویژه‌ای برای دانش‌پژوهان مذاهب مختلف اسلامی راه‌اندازی کرده است و مبانی اسلامی را ناظر به فقه پیروان مذاهب ارائه می‌کند.
همچنین، خانم رفعت مسعود از سفرای با تجریه پاکستان در عرصه دیپلماسی است که سال گذشته به عنوان نخستین سفیر زن پاکستان در ایران جایگزین «عاصف درانی» سفیر سابق این کشور شد.
سفیر جدید پاکستان که به زبان فارسی مسلط است، مدرک دانشگاهی (کارشناسی) خود را از دانشگاه «شفیلد» انگلیس دریافت کرده است.
خانم رفعت مسعود پیش از این در کشورهای انگلیس، آلمان، ترکیه و فرانسه به عنوان دیپلمات فعالیت کرده است.
سفیر جدید پاکستان در ایران همچنین سمت مدیرکل طرح سیاستگذاری وزارت امور خارجه پاکستان را از سال 2014 تا 2015 و مدیریت امور جنوب آسیا را از 2013 تا 2014 در این وزارتخانه عهده‌دار بوده است.
انتهای پیام

captcha