طرح «رسم ابرار»؛ زمینه‌ساز ترویج سنت اهل بیت(ع)
کد خبر: 3837305
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

طرح «رسم ابرار»؛ زمینه‌ساز ترویج سنت اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز از اجرای طرح «رسم ابرار» در این استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج سنت اهل بیت(ع) برای کمک به زندانیان، ایتام و فقراست.

اجرای طرح «رسم ابرار»؛ زمینه‌ساز ترویج سنت اهل بیت(ع)

سعید صادقی، معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز در گفت‌وگو با ایکنا، درباره جزئیات اجرای طرح رسم ابرار گفت: 25 ذی‌الحجه روز نزول سوره انسان است، فاطمه زهرا(س) سه روز روزه برای شفای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نذر کرد، اطعام یتیم، فقیر و اسیر نیز توسط این بانوی بزرگوار در نظر گرفته شد.

وی در خصوص اجرای طرح «رسم ابرار» و تاثیر آن در ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و ایتام و ایثار و از خودگذشتگی با بهره‌گیری از سیره اهل بیت(ع) افزود: قطعاً هر چه قدر ما بتوانیم مردم را در چنین طرح‌هایی مشارکت داده و در این زمینه فرهنگسازی کنیم در رفع مشکلات و محرومیت‌های موجود در جامعه مؤثر خواهد بود.

صادقی هدف از اجرای طرح رسم ابرار را ترویج سنت اهل بیت(ع) برای کمک به زندانیان، ایتام و فقرا دانست و افزود: این طرح در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق انتظارات رهبر معظم انقلاب برای محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مستضعفین، اشاعه اخلاق اجتماعی و انفاق بین کارمندان، خانواده‌ها، بسیجیان و ... ضرورت دارد.

معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان کرد: در استان البرز با یک جریان‌سازی فرهنگی و استفاده از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی، مساجد، پویش در فضای مجازی، صدا و سیما و کلیپ طرح مذکور به مردم اطلاع‌رسانی شد در نتیجه از دوم تا پنجم شهریور خانواده‌ها روزه گرفته و هزینه افطار روز اول را به فقیر، روز دوم را به ایتام و روز سوم را به آزادسازی زندانیان اختصاص می‌دهند.

وی مشارکت مردم در چنین طرح‌هایی را در رفع شکاف و فاصله‌های طبقاتی بسیار مؤثر دانست و افزود: باید به سمتی رفت که مردم را با این کارها درگیر کنیم و در این زمینه فرهنگسازی شود.

این مسئول در پایان گفت: طرح رسم ابرار به تمامی پایگاه‌های مقاومت ابلاغ شده است تا از طریق ائمه جمعه در مساجد آن را اطلاع‌رسانی کنند و 10 ناحیه سپاه استان همراهی لازم را برای ترویج و مشارکت هر چه بیشتر مردم خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha