عاقل شدن نیازمند ایمان و وجدان است/ کنترل بیرونی و درونی؛ از شاخص‌های یک نظام اسلامی
کد خبر: 3838546
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳

عاقل شدن نیازمند ایمان و وجدان است/ کنترل بیرونی و درونی؛ از شاخص‌های یک نظام اسلامی

گروه اجتماعی ـ رئيس اسبق دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانا کسی است که علم و عقل را هردو کنارهم داشته باشد، عالم شدن نیازمند عشق، اخلاق وتلاش است، عاقل شدن نیز علاوه بر اخلاق نیازمند ایمان و وجدان است.

عاقل شدن نیازمند ایمان و وجدان است/ کنترل بیرونی و درونی؛ از شاخص‌های یک نظام اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدعلی زلفی‌گل رئیس اسبق دانشگاه بوعلی سینا و عضو هیئت علمی این دانشگاه، امروز ۷ شهریورماه، در گردهمایی واعظین و مبلغین حسینی، با بیان اینکه دانایی منجر به توانایی، و توانایی سبب ماندگاری انسان خواهد شد، استان بیان کرد: علت آنکه فقه اسلامی توانسته است همیشه صدر اسلام بماند پویایی آن بوده است.

زلفی گل یادآور شد: دانا کسی است که علم و عقل را هردو کنارهم داشته باشد، عالم شدن نیازمند عشق، اخلاق وتلاش است، عاقل شدن نیز علاوه بر اخلاق نیازمند ایمان و وجدان است.

زلفی‌گل  با تاکید بر اینکه اگر عقل و علم در کنار یکدیگر باشند سبب ایجاد ثروت می شود، افزود: علم و عقل در کنار یکدیگر است که عامل رسیدن به ساحت قدسی، مدینه فاضله، آسایش و آرامش می شود.

رئیس اسبق دانشگاه بوعلی سینا استان همدان تصریح کرد: در جامعه دانا علاوه بر وجود عقل و علم و فرهنگ بایستی قانون نیز حکمفرما باشد.

وی ادامه داد: شاخص اصلی در جمهوری اسلامی این است که افراد علاوه بر کنترل بیرونی که همان قانون است از کنترل درونی یعنی وجدان است برخوردار است و این اساس دینی است.

انتهای پیام

captcha