مراسم شبیه‌خوانی روز‌های تاسوعا و عاشورا ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 3839432
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

مراسم شبیه‌خوانی روز‌های تاسوعا و عاشورا ساماندهی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد اردبیل از اعطای مجوز برای شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری در روز‌های تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: این مراسم در روز‌های تاسوعا و عاشورا ساماندهی می‌شوند.

مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری روز‌های تاسوعا و عاشورا ساماندهی می‌شوندبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: برای مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری روز‌های تاسوعا و عاشورا با هدف ساماندهی مراسم عزاداری و جلوگیری از ورود افراد غیر مرتبط، مجوز اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری یکی از رسوم و آداب عزاداری شهر اردبیل است که باید از ورود بدعت‌ها و خرافات در آن حراست شود. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد حضور برخی از افراد به دور از فرهنگ اصیل تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی در اردبیل هستیم و از این گونه کار‌های نمایشی جلوگیری خواهد شد.

اسحاقی اظهار کرد: با اعطای مجوز به مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری از آداب و سنن اصیل شهر حفظ و حراست خواهد شد. همکاری هیئت امنای مساجد در این زمینه باعث جلوگیری از نفوذ بدعت و خرافات به مراسم شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: هم مسئولان و هم هیئت امنای مساجد در باب حراست از فرهنگ اصیل عزاداری شهر مسئول هستند و همکاری در این زمینه یک وظیفه عمومی است.

اسحاقی عنوان کرد: اخذ مجوز موجب جلوگیری از سوءاستفاده‌ها خواهد شد و فرهنگ عزاداری اصیل شهر اردبیل به‌ خوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

captcha