هدف دشمن از مذاکره لکه‌دار کردن جایگاه ایران در منطقه است
کد خبر: 3840425
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

هدف دشمن از مذاکره لکه‌دار کردن جایگاه ایران در منطقه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه هدف اصلی مذاکره غرب این است که اصول و مردم انقلابی را تضعیف کند، گفت: دشمن می‌خواهد تا جایگاهی که ایران اسلامی بین امت‌های اسلامی پیدا کرده را لکه‌دار سازد.

هدف دشمن از مذاکره لکه دار کردن جایگاه ایران در منطقه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رسول عبدالهی، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 15 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تأکید بر اینکه نباید گول لبخند دشمن را خورد، اظهار کرد: جهادگران دستگاه دیپلماسی کشور باید دقت بیشتری داشته باشند تا در برابر مستکبران و آمریکا ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مذاکره غرب این است که اصول انقلابی و مردم انقلابی را تضعیف کند، افزود: دشمن می‌خواهد تا جایگاهی که ایران اسلامی بین امت‌های اسلامی پیدا کرده را لکه‌دار سازد.

حجت‌الاسلام عبدالهی ادامه داد: البته تغییر نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به این امر، جزو اهداف غرب و آمریکاست.

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر اینکه الان دیگر همگان به تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه فریب لبخند دشمن را نخورید، رسیده‌اند که باید بیشتر مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های دیپلماسی قرار گیرد، گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند، تنها راه این است که هوشمندانه در برابر مستکبران ایستاد.

وی بیان کرد: البته اروپائیان نیز مجدداً نشان دادند که نمی‌توان به آن‌ها هم اعتماد کرد؛ چراکه رفتار آن‌ها در برجام و فروش نفت نشان داد که آن‌ها در کنار ایران نبودند بلکه زمینه را برای فشار بیشتر علیه ایران نیز فراهم آوردند.

امام جمعه موقت تبریز، متذکر شد: البته تصمیم جدید دولتمردان با تدبیر اقدام سوم و گام سوم (کاهش تعهدات برجامی) یک کار سنجبده و لازم بود که از اقدام آن‌ها عملاً حمایت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هدف عاشورا و انقلاب اسلامی ایران یکی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی به حوادث عاشورا گره خورده و اهداف انقلاب اسلامی مثل احیا دین، مقاومت در برابر ظالم و انتخاب بین حق و باطل از جریان عاشورا ریشه گرفته است. 

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، به سالگرد گرامیداشت ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: در جمعه سیاه عده‌ای از مردم توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و در ظاهر این اقدام خسارتی به ما بود ولی این کار دلیل اصلی تثبیت انقلاب شد.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: اصل حادثه انقلاب اسلامی ایران گره خورده با واقعه عاشوراست و اگر کل انقلاب را ریشه‌یابی کنیم، خواهیم دید که این انقلاب چقدر از لحاظ اهداف و ایدئولوژی مرتبط با جریان عاشوراست؛ چراکه همان نهضت مقاومت در برابر ظالم و دست به انتخاب زدن حق همانند واقعه عاشورا در انقلاب اسلامی ایران جاری بود.

انتهای پیام

captcha