قابلیت بهره‌گیری از سبک زندگی اسلامی در کشورهای غربی
کد خبر: 3846731
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کارشناسان اقتصاد و فناوری بررسی کردند؛

قابلیت بهره‌گیری از سبک زندگی اسلامی در کشورهای غربی

گروه بین‌الملل ــ در نشستی از «دومین گردهمایی بین‌المللی فین تک اسلامی» که در مالزی برگزار شد، قابلیت استفاده از محصولات حلال و سبک زندگی اسلامی در کشورهای غربی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از مالزی؛ نشست «کارآفرینی زنان: احیای میراث حضرت خدیجه(س)» اولین نشست از دومین گردهمایی بین‌المللی «فین تک اسلامی» بود که امروز، 10 مهرماه، برگزار شد. کارآفرینی بانوان با موضوع تأسی به حضرت خدیجه(س) در این نشست مطرح شد.

در این نشست از این موضوع که حضرت خدیجه(س) کارآفرین و بازرگان بوده‌اند و دیگر بانوان هم می‌توانند از ایشان الگو بگیرند و در این راستا قدم بردارند، یاد شد. همچنین مشکلاتی که بانوان با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند از دیگر موضوعات این نشست بود.

در نشست دیگری از این گردهمایی، روندهای موجود در سبک زندگی دیجیتال حلال و مد اسلامی بررسی شد. بررسی فناوری بلاکچین درباره غذای حلال از جمله موضوعاتی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست فناوری‌ها، مفاهیم، ابزارها و اپلیکیشن‌های موجود مطرح و به عنوان فرصت از آنها یاد شد؛ با این حال همراه کردن افراد ذی‌نفع در این راستا کار آسانی نخواهد بود. این اقدام، کاری بسیار بزرگ و دشوار است. مطرح کنندگان این موضوعات اظهار امیدواری کردند که در این حوزه به جمع‌بندی برسند و از همه ابزارهای موجود استفاده کنند و قوانین و جوامع مختلف آنها را در این مسیر همراهی کنند.  

همچنین تجربیاتی درباره سبک زندگی اسلامی و «Fashion food» مطرح شد و اینکه فعالیت‌هایی که در حوزه محصولات حلال انجام می‌شود مختص به این گروه نیست و این نوع از سبک زندگی در کشورهای غربی نیز قابلیت استفاده دارد.

بررسی و سرمایه‌گذاری در کارهای خیر‌خواهانه از دیگر موضوعاتی بود که در پنل زیرمجموعه فین تک مورد بحث قرار گرفت. در این بخش این سؤال مطرح شد که آیا اپلیکیشن‌ها و ربات‌هایی که به نحو مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پیش‌بینی و تبلیغات انجام دهد،‌ کاربرد اسلامی دارد؟

در پاسخ به این سؤال گفته شد که این ابزارها می‌توانند پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری بدهند که حلال و طبق شریعت باشد. این فرصت‌ها قابل استفاده در فضای سرمایه‌گذاری اسلامی، با استفاده از الگوهای مطرح شده هستند.

برندینگ در حوزه حلال، آخرین مبحث از نشست‌ امروز بود و اینکه چطور باید موضوع حلال بودن محصولات را مطرح کرد که بتوانند برند شوند.

نمایندگانی از کشورهای اندونزی، ترکیه، فیلیپین، سنگاپور، هند، انگلستان، سوئد، ایران، سوریه، افغانستان، مصر و مراکش در این کنفرانس که در مالزی برگزار شد حضور داشتند. افرادی که از انگلستان و سوئد در این رویداد شرکت کرده بودند اصالتاً عرب و نمایندگان مصر و مراکش نیز خود از برگزار کنندگان این کنفرانس بودند.

گزارش از محمدهادی خالقی

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha