افتتاح اتاق «فلسفه کرنر» در دانشگاه اندونزی
کد خبر: 3852502
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
با همکاری مرکز اسلامی جاکارتا انجام شد؛

افتتاح اتاق «فلسفه کرنر» در دانشگاه اندونزی

گروه بین‌الملل ــ مرکز اسلامی جاکارتا با همکاری دانشگاه سنن امپل، اتاق «فلسفه کرنر» را به منظور پیشگیری از افراطی‌گری دینی افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ در راستای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی و با هدف ارتقا، رشد و توسعه معارف عقلی و عرفانی اسلام و برای جلوگیری از افراطی‌گری دینی، مرکز اسلامی جاکارتا با همکاری دانشگاه سنن امپل در شهر سورابایای این کشور طی مراسم ویژه‌ای اتاق فلسفه کرنر را افتتاح کرد.

در این مراسم که با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد، پس از سخنان رئیس دانشکده اصول‌الدین و بعد از گفتار مدیر گروه فلسفه دانشگاه، حجت‌الاسلام حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا در سخنانی جایگاه فلسفه در میان علوم بشری و علوم اسلامی را تبیین کرد.

حکیم الهی در این مراسم درباره کاربردهای فلسفه کرنر اظهار کرد: ایجاد کتابخانه تخصصی، برگزاری دوره‌های فلسفه برای اساتید و دانشجویان، تأسیس کرسی فلسفه و عرفان در دانشگاه، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فلسفی و عقلی، تهیه متون درسی فلسفه و تولید مجله علمی فلسفه با همکاری دانشگاه از آن جمله است.

یادآور می‌شود، دانشگاه‌های اندونزی بخش یا اتاقی را در این مراکز برای افتتاح فلسفه کرنر اختصاص می‌دهند تا مرکز اسلامی بتواند در آنجا کتاب‌های مربوط به حوزه عقلانیت و فلسفه اسلامی را به نمایش بگذارد یا سلسله نشست‌هایی با همین موضوع را برگزار کند. این اتاق در هر دانشگاه به صورت جداگانه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha