آمریکا به‌دنبال چنددستگی بین مردم است
کد خبر: 3854643
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

آمریکا به‌دنبال چنددستگی بین مردم است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: مواظب باشید که دشمن در کمین است و توطئه می‌کند تا وحدت ما را بر هم زند و هر کسی وحدت ایران را بر هم زند به کشور خیانت کرده است.

آمریکا به دنبال شکاف و چنددستگی بین مردم است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 13 آبان‌ماه در جمع راهپیمایان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تبریز با اشاره به جایگاه ویژه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، گفت: این اقدام شجاعانه یکی از مهم‌ترین حرکت‌های تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان بود که فریاد مظلومیت و آزادگی مسلمانان ایران را در پهنه گیتی طنین‌انداز کرد.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی به آمریکا شوک وارد کرد و ابهت قدرت امپریالیسم را در هم شکست و اوج خفت این کشور را به رخ جهانیان کشاند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، پایان یافتن رابطه استعماری ایران و آمریکا، جلوگیری از ایجاد بحران و آشوب در کشور، شکست هیمنه و اسطوره جهانی آمریکا و شکست کارتر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 1980 را از جمله پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برشمرد.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: ایجاد وحدت و انسجام میان نیروهای انقلاب، کناره‌گیری دولت موقت و یک دست شدن نیروهای وفادار امام‌(ره) از برکات این اقدام انقلابی بود.

وی بیان کرد: آمریکا پس از پیروزی انقلاب، سفارت خود در تهران را به‌عنوان پایگاهی برای طراحی و ایجاد توطئه علیه انقلاب تبدیل کرد تا بتواند اقداماتی در پوشش سیاسی برای شکست یا به انحراف کشیدن نظام نوپای انقلاب اسلامی انجام دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: آمریکا با گسترش فعالیت‌های جاسوسی خود از درون سفارت تلاش کرد تا از تعمیق و گسترش انقلاب جلوگیری کند و در پی آن بود تا با بحران‌آفرینی و تضعیف نیروهای اصیل انقلاب و جایگاه امام راحل بین رهبری و نسل جوان گسست و شکاف ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: سفارت آمریکا مسئول انحراف افکار عمومی از خطرات آمریکا و آسیب رساندن به حرکت انقلابی مردم با ایجاد ائتلافی از لیبرال‌ها و سلطنت‌طلب‌ها بود تا نیروهای انقلاب و وفادار به امام را از صحنه سیاسی کشور دور کند.

وی با بیان اینکه نشانه‌های فروپاشی نظام سلطه و نابودی دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگری نمایان‌ شده است، گفت: تنها راه نجات کشور، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی و مبارزه جدی با نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به بیانیه روز تسخیر لانه جاسوسی توسط آمریکا گفت: آن‌ها در بیانیه گفته‌اند که واشنگتن به‌دنبال روزی است که بار دیگر بتواند دیپلمات‌های خود را به تهران بفرستد اما همین جا اعلام می‌کنیم کور خوانده‌اید که همچنین تفکری دارید زیرا ما ظلم‌ها علیه ملت مقتدر ایران را فراموش نمی‌کنیم.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: امیدواریم روزی عدالت در جهان حاکم باشد و شر استکبار و استبداد از سر ملت‌ها کم شود.

وی تصریح کرد: مواظب باشید که دشمن در کمین است و توطئه می‌کند تا وحدت ما را بر هم زند و هر کسی وحدت ایران را بر هم زند به کشور خیانت کرده است.

انتهای پیام
captcha