تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی تبدیل کنیم
کد خبر: 3854904
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی تبدیل کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی و توسعه فناوری تبدیل کنیم، گفت: جدی گرفتن کارآفرینی و نوآوری می‌تواند دست دشمن را کوتاه کرده و چالش‌های جمهوری اسلامی را رفع کند.

تحریم‌های آمریکا را فرصتی برای جهش علمی تبدیل کنیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز دوشنبه، 13 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز، با تأکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی و توسعه فناوری تبدیل کنیم، گفت: جدی گرفتن رونق کارآفرینی، نوآوری و بهره‌مندی تمام و کمال از پژوهش‌های فناورانه نقش مهم و مؤثری در اعتلای کشور داشته و می‌تواند دست دشمن را کوتاه و چالش‌های جمهوری اسلامی را رفع کند.

وی بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند با وضع تحریم‌های اقتصادی، علمی و فناوری، مانع پیشرفت نظام اسلامی شوند؛ به طوری که همواره با بهانه‌های واهی پا روی شریان‌های اقتصادی کشور گذاشته و مانع سامان یافتن اقتصاد ایران شدند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: اگر می‌توانستیم، وابستگی اقتصادی خودمان را به حداقل برسانیم، تحریم موضوعیت نداشت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه امروزه مناسبات سنتی اقتصاد در دنیا رو به زوال است، گفت: اکنون کشورهایی جایگاه برتری دارند که روی فناوری‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و انسان‌هایی کارآفرین هستند که می‌توانند اقتصاد را سامان داده و صنعتی حلال تولید کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دین مبین اسلام ارزش و قدر زیادی برای علم و فناوری قائل شده است، اظهار کرد: آیات و روایات متعددی در این خصوص داریم و اسلام به تولید علم توجه خاصی داشته و هر دانشی را علم نمی‌داند. جهت گیری علم از نظر الهی تعیین‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: علم و فناوری پایه و اساس بسیاری از قدرت‌ها بوده و انباشت ثروت را از طریق علم می‌توان به‌درستی مدیریت کرد.

وی گفت: امروزه فناوری‌های نوین به دلیل قابلیت‌های گوناگونی که به وجود آورده‌اند، شرایط جدیدی را در زندگی بشر ایجاد کرده و با از بین بردن مرزهای متعارف در محیط زندگی انسان، فضای جدیدی را که در بردارنده تهدیدات و فرصت‌های جدیدی است، به وجود آورده‌اند.

انتهای پیام
captcha