۱۸ میلیون ایرانی از حمایت اجتماعی برخوردار می‌شوند
کد خبر: 3856442
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
سخنگوی دولت:

۱۸ میلیون ایرانی از حمایت اجتماعی برخوردار می‌شوند

گروه سیاست و اقتصاد ــ سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: ۱۸ میلیون نفر از مردم کشور از مزیت‌های این طرح برخوردار می‌شوند.

۱۸ میلیون ایرانی از حمایت اجتماعی برخوردار می‌شوند

به گزارش ایکنا آذربایجان‌شرقی، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز، 20 آبان‌ماه، پس از بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران، از کمک 10 میلیون تومانی بلاعوض به زلزله زدگان خبر داد و گفت: هر خانواده زلزله زده‌ای که خانه اش در این حادثه تخریب شده است، ثبت نام کند از امروز کمک بلاعوض دولت را دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر مصوبات دولت برای جبران خسارتهای زلزله، کمک هزینه اسکان و ساخت به زلزله زدگان پرداخت می شود ضمن آنکه جهاد کشاورزی دو هزار جایگاه دامی ایجاد می کند و خسارات دامها نیز با اعطای منابع بانکی ارزان قیمت جبران خواهد شد.

ربیعی، افزود: با اتمام آواربرداری تا سه روز آینده در مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی اتاقهای کوچکی در کنار واحدهای آسیب دیده با امکانات مورد نیاز ساخته خواهد شد که این مکانها با ساخت واحدهای جدید به آنها اضافه خواهد شد.

سخنگوی دولت، با اشاره به حضور مسئولان در ساعاتی پس از زلزله در محل حادثه و تشکر از امدادرسانی مردمی یادآور شد: در این زلزله شاهد اتحاد ملی و محلی و منطقه ای برای امدادرسانی بودیم و مدیریت بحران هم بهتر از گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت بر استفاده از همه امکانات جهت کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه شهرستان‌های میانه و سراب تاکید دارد و با همه توان در خدمت زلزله‌زدگان است.

وی بر توجه به مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای کاهش خسارت در زمان بروز بلایای طبیعی با همراهی مردم تاکید کرد و گفت : دولت ضمن ارائه خدمات فنی برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده 30 میلیون تومان تسهیلات می دهد.

18 میلیون ایرانی از حمایت اجتماعی برخوردار می‌شوند

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۳.۲ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد، گفت: ۱۸ میلیون نفر از مردم کشور از مزیت‌های این طرح برخوردار می‌شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از چند ماه پیش پیگیری شده و امیدواریم بتوانیم به طور هدفمند آن را اجرا کنیم، افزود: اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی، آثار تورمی نخواهد داشت یا آثار تورمی آن حداقلی خواهد بود، اما اگر اجرا نشود آثار تورمی ناشی از افزایش نقدینگی در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت در شرایط تحریم، افزایش تاب آوری اجتماعی و مقاومت مردم و بهبود شرایط مردم بوده و برنامه دیگر دولت برای شرایط تحریم جلوگیری از ریزش نیرو و حفظ سطح اشتغال در کارخانه ها و حل کردن مشکلات صنایع دارای مشکل بوده و برنامه بعدی نیز اجرای برنامه‌های توسعه مبتنی بر مزیت‌های محلی و استفاده از مزایای همسایگی در تبادلات تجاری منطقه، ایجاد ثبات آرمش در بخش بین الملل با تمرکز بر منطقه و همچنین تلاش برای شکستن تحریم است.

ربیعی گفت: تحریم‌های ظالمانه را حق مردم نمی‌دانیم و کماکان به این تلاش برای شکستن تحریم ادامه می‌دهیم و در مقابل تحریم سر تعظیم فرود نمی آوریم و برای به عقب راندن ظالمانی که ما را تحریم کرده اند از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم‌.

نگاه دولت در موضوع FATF تامین آینده بهتر برای مردم است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پیوستن به FATF و کنوانسیون پالرمو و بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم گیری در این باره را به یک کمیته فرعی واگذار کرده اند.

ربیعی افزود: ما این لوایح را برای آینده ایران لازم و واجب می دانیم و معتقدیم اگر تصویب نشوند، وضع مردم خراب‌تر می شود.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب نشدن این لوایح، حتی اگر از تحریم هم خارج شویم، مبادلات ارزی و صاردات و واردات دچار مشکل می شود.

وی اضافه کرد: زندگی کوتاه و میان مدت در ایران وابسته به این است که بتوانیم با دنیا مبادله آزاد داشته باشیم.

سخنگوی دولت گفت: باید با در نظر گرفتن ملاحظات ببینیم با تصویب لوایح مرتبط با FATF چه چیزی را از دست می دهیم و چه چیزی به دست می آوریم؟ معتقدیم این لوایح برای اقتصاد ایران حایز اهمیت هستند.

رئیس جمهور در مبارزه با فساد خط قرمز ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت از مبارزه با فساد توسط تمام دستگاه ها و قوا حمایت می‌کند، اما آنچه موجب نگرانی رییس جمهوری است این که مبارزه با فساد به شکل هیجانی و یکسویه و به گونه ای نباشد که به خاطر انجام وظایف اداری، افرادی آبرویشان برود.

ربیعی افزود: مبارزه با فساد باید ساختارمند، دراز مدت و همه جانبه صورت گیرد و رئیس جمهور خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد.

انتهای پیام
captcha