اجرای 900 برنامه در هفته کتاب‌خوانی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3857147
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

اجرای 900 برنامه در هفته کتاب‌خوانی در آذربایجان‌شرقی

گروه فرهنگی - مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان به هفته کتاب و کتابخوانی 900 نشست یا برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان اجرا می‌شود.

اجرای 900 برنامه در هفته کتاب‌خوانی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان امروز، 23 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به همزمانی هفته کتاب با هفته وحدت، اظهار کرد: معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) که در قالب یک کتاب است، اهمیت کتاب، مطالعه و خواندن را بیشتر می‌کند.

وی با بیان این‌که چرخ و کتاب جزو اختراعات بشر بوده که در طول زمان بدون تغییر مانده است، افزود: کتاب به عنوان محصول مکتوب اندیشه بشری اثری ماندگار بوده و زمانی که بشریت و اندیشه بشری اهمیت دارد کتاب نیز ماندگار خواهد بود باتوجه به این‌که اندیشه بشری همواره در حال گسترش و انتقال به نسل‌های دیگر است اعتبار و ارزش کتاب نیز بیشتر مشخص می‌شود.

خدایی، با اشاره به این‌که شاخه کتابداری بسیار ارزشمند و قابل احترام است، بیان کرد: 115 کتابخانه نهادی، 32 کتابخانه مشارکتی و چندین کتابخانه مستقل بخش خصوص در سطح استان مشغول خدمات رسانی در حوزه کتاب و کتاب خوانی.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی کتابخانه‌ها در سطح استان، تعداد کتابخانه‌ها در برخی شهرستان‌ها کافی نبوده و لازم به برنامه ریزی بیشتر جهت احداث کتابخانه‌های جدید است، 21 کتابخانه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و 21 کتابخانه دیگر از سوی شهرداری در تبریز ایجاد شده اما این تعداد مطابق با استاندارد جهانی مدنظر نیست و کفاف جمعیت گسترده فرهنگی تبریز را نمی‌دهد.

وی افزود: 14 کتابخانه در شبستر، چهار کتابخانه در مراغه، دو کتابخانه در اهر، 8 کتابخانه در مرند وجود دارد اما برای احداث کتابخانه‌های جدید باید پیگیری لازم انجام شود.

خدایی، از احداث دو کتابخانه جدید در استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد: ساختمان شماره دو ساختمان مرکزی کتابخانه تبریز توسط خانواده خیر قره چمنی با مساحتی بالغ بر سه هزار متر در دو طبقه و با گنجایش بالای 700 نفر آماده افتتاح بوده، کتابخانه دیگری نیز در آذرشهر منطقه شیرامین توسط بنیاد مسکن احداث شده و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی جزو استان‌های ممتاز در حوزه کتاب و کتاب خوانی است، افزود: تعداد دو میلیون و 838 هزار جلد کتاب در استان وجود دارد که انتظار داریم این تعداد افزایش یافته و برای هر آذربایجانی یک جلد کتاب وجود داشته باشد که باید در این راستا تعدا کتاب‌ها به چهار میلیون جلد برسد.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان شرقی گفت: همزمان به هفته کتاب و کتابخوانی 900 نشست یا برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha