تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای شبیه‌سازی اتفاقات عراق و لبنان در ایران
کد خبر: 3858765
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
صباح زنگنه بیان کرد:

تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای شبیه‌سازی اتفاقات عراق و لبنان در ایران

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی در سوء استفاده از اعتراضات به حق مردمی در لبنان و عراق برای دست‌ زدن به اقدامات کور تروریستی در سوریه و غزه و بهبود وضعیت متزلزل سیاسی نتانیاهو گفت: صهیونیست‌ها سعی کردند در جریان اتفاقات اخیر ایران از همه امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی استفاده کنند و همان‌طور که در عراق و لبنان اعتراضات را به انحراف کشاندند، اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران را به اقدامات مخرب و اغتشاش‌گونه سوق دهند که در پیشبرد این امر ناکام ماندند.

صباح زنگنه، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و سخنان تهدیدآمیز وزیر جنگ این رژیم علیه ایران همزمان با التهابات عراق و لبنان گفت: صهیونیست‌ها تصور می‌کردند با وضعیتی که در عراق و لبنان ایجاد شده می‌توانند نیروهای مردمی و مقاومت را تحت فشارهای بگذارند و از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده و به غزه و سوریه حمله نظامی کنند.

نقش صهیونیست‌ها در التهابات اخیر برخی کشورهای منطقه

وی ادامه داد: آن‌ها در موضوع لبنان سعی می‌کنند از طریق همکاری با چند حزب و رهبران غیر مردمی در این کشور برنامه‌های خود را به پیش ببرند و در عراق با استفاده از فضای مجازی و برخی نیروهای وابسته به خودش این مسیر را دنبال کنند و در سوریه و غزه هم به ترور رهبران فلسطینی جبهه مقاومت مبادرت بورزد.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: این مجموعه اقدامات رژیم صهیونیستی را می‌توان به منزله یک زنجیره اقدامات به هم پیوسته تلقی کرد که حکایت از اوج نگرانی رژیم صهیونیستی دارد. چرا که تحولات لبنان، عراق، سوریه، غزه و حتی یمن به نحوی پیش رفته که دقیقاً برخلاف منافع این رژیم است و این امر باعث شده که صهیونیست‌ها به طور ملموس و آشکاری مجبور به طراحی چنین توطئه‌ها و حملات نظامی و تروریستی شوند.

زنگنه تصریح کرد: در واقع نگرانی صهیونیست‌ها از یک سو از واکنش ضد صهیونیستی مردم این کشورهاست و از طرف دیگر دولت نتانیاهو تلاش می‌کند وضع متزلزل سیاسی خود را با این روش‌ها و اقدامات بپوشاند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی اتفاقات عراق و لبنان در ایران

این کارشناس مسائل منطقه درباره نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر در ایران پس از لبنان و عراق گفت: صهیونیست‌ها سعی کردند نسبت به اتفاقات اخیر کشورمان از همه امکانات رسانه‌ای و فضای مجازی در قالب پیام‌های فارسی و عربی استفاده کنند تا برخی نیروهای وابسته را به تحرک وادار کرده و همانطور که در عراق و لبنان اعتراضات مردمی را به انحراف کشاندند، اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران را به اقدامات مخرب و اغتشاش‌گونه سوق دهند که البته در پیشبرد این امر ناکام ماندند.

وی بیان کرد: همه این اقدامات ارتباط مستقیمی با نگرانی ناشی از تزلزل سیاسی داخلی نتانیاهو دارد که هنوز نتوانسته موفق به تشکیل دولت شود و پرونده مفاسد اقتصادی او نیز روی میز است و او مانند همیشه در این وضعیت دست به حملات کور، نقطه‌ای و کوتاه‌مدت در خارج از مرزها زده تا بتواند مسئله امنیت اسرائیل و نقش خود را در تأمین آن برجسته کند و مانع از دست رفتن مقبولیت و مشروعیت داخلی خود شود.

آیا حمایت‌های آمریکا از نتانیاهو کاهش یافته؟

زنگنه درباره اینکه به نظر می‌رسد در چند وقت اخیر آمریکا چندان از نتانیاهو حمایت نمی‌کند، گفت: آمریکا در دوران ترامپ این سیاست را دنبال می‌کند که متحدین خودش، اعم از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، را به این نتیجه برساند که آن‌ها موظفند خودشان امنیت خود را حفظ و تأمین کنند و نباید آمریکا را وارد دعواهای خود کنند و اگر انتظار دارند ایالات متحده امنیت آن‌ها را تأمین کند باید هزینه آن را هم بپردازند.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: این سیاستی است که نسبت با دوران رؤسای جمهور قبلی آمریکا تفاوت دارد و آمریکا با نوعی نگاه تاجرگونه با متحدان خود رفتار می‌کند و این رفتار آمریکا باعث ناخرسندی متحدانش در غرب آسیا شده است.

انتهای پیام
captcha