ارائه ۳ محصول دانش‌بنیان از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد البرز
کد خبر: 3859479
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

ارائه ۳ محصول دانش‌بنیان از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد البرز

گروه فرهنگی ـــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز از ساخت سه محصول دانش‌بنیان از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد خبرداد و گفت: این محصولات در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان ارائه می‌شوند.

ساخت 3 محصول دانش‌بنیان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی البرز

محمدحسن برهانی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز در آذر ۹۸ اظهار کرد: در این نمایشگاه هم دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دستاوردهای بسیار زیاد در حوزه نظری و عملی ارائه خواهد داد و هم در مجموعه پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های استان با دستاوردهای خود در این برنامه حضور می‌یابند.

وی افزود: نمایشگاه فن‌بازار هفته پژوهش در واحد کرج امسال بسیار متفاوت با سال‌های دیگر پررونق‌تر و پرمحتواتر برگزار شود. ما توانمندی‌هایی از قبل داشتیم و در این دو سال هم توانسته‌ایم محصولات فناورانه‌ای در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و همه این‌ها را در چند غرفه به نمایش خواهیم گذاشت.

برهانی‌فر درباره مهم‌ترین محصولات ارائه شده دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این نمایشگاه اظهار کرد: در واحد کرج کیت استخراج DNA محصولی است که توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه ساخته شده است که آموزشی و بیمارستانی بوده و در نوع خودش منحصربه‌فرد است.

این مسئول بیان کرد: اگر ما این محصول را به تولید انبوه برسانیم یک قدم در قطع وابستگی کشور به خارج از کشور جلو رفته‌ایم، اکنون داریم با خروج ارز آن را وارد می‌کنیم در حالی که اگر بازار داخلی درست شود، در چنین شرایط تحریمی بسیار سودمند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: یک نوع GPS خودرو نیز داریم که در حد خودش بومی‌سازی شده و کاربردهای خوبی دارد و روی خودرو نصب می‌شود و اطلاعات بسیار خوبی از خودرو و راننده را می‌تواند به جایی که به سیستم دستور می‌دهند، بفرستد.

برهانی‌فر یادآور شد: محصول فلزات گرانبها را داریم که می‌توانیم از لجن مس سلنیوم و دیگر فلزات گرانبها مانند طلا و نقره را تولید کنیم که یکی از محورهای مهم کاری ما همین موضوع است و شرکت دانش‌بنیان ما هم در همین مدار است و حتی سرای نوآوری که در شرف راه‌اندازی است، احتمالاً در زمینه استخراج فلزات گرانبها فعالیت خواهد کرد.

وی درباره راه‌اندازی سرای نوآوری نیز گفت: درخواست سرای نوآوری را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده‌ایم، محل راه‌اندازی آن نیز مشخص شده است و در سازمان مرکزی در حال بررسی هستند که اگر مورد تأیید بود، مجوز راه‌اندازی آن را صادر می‌شود و احتمالاً اساس کار در این سرا نیز موضوع فلزات گرانبها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha