نگاهی به مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در نیروهای پنجگانه ارتش
کد خبر: 3859699
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

نگاهی به مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در نیروهای پنجگانه ارتش

گروه مسابقات ــ مرحله سراسری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌ها طی آذرماه در نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا برگزار می‌شود.

سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مسابقات کارکنان پایور و وظیفه در یگان‌های زیر مجموعه در شمال، جنوب و غرب و شرق کشور، بیان کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات طی فصل پاییز و از مهرماه در نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجا برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و هجدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان هستیم، بیان کرد: این مسابقات در نیروی دریایی طی 27 تا 29 آبان‌ماه انجام شد.
میدانی اضافه کرد: همچنین مرحله سراسری این مسابقات در نیروی پدافند هوایی از 11 تا 14 آذرماه به میزبانی بابلسر، در نیروی هوایی از 12 تا 15 آذرماه در پایگاه شکاری ترابری شهید لشگری مهرآباد و در نیروی زمینی طی 16 تا 19 آذرماه در جوار مقدس مسجد جمکران و در ستاد آجا طی 19 آذرماه در شهر قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی امسال میزبانی مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان ارتش را در مشهد مقدس میزبانی دارد، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل و همچنین اذان و مفاهیم براساس تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی از جزء 22 قرآن کریم در دو سطح یک(زیر دیلپم) و سطح دو (بالای دیپلم) برپا خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: بهره‌مندی از داوران بین‌المللی بومی در هر منطقه در تیم داوری، مجری و سخنران هر منطقه که میزبانی را عهده‌دار است، به منظور استفاده از پتانسیل قرآنی استان‌ها از جمله نوآوری‌های این دوره از مسابقات است.
وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار است که مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه بعد از سی و هشت دوره در خارج از تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: ورود حافظان یک و سه جزء به مسابقات، تفکیک مسابقات دانشجویان و کارکنان پایور و وظیفه در سه روز مسابقات و ارتقای هدایای عمومی و جوایز متسابقان و برگزیدگان از دیگر نکات قابل تأمل در این دوره از مسابقات است.
یادآور می‌شود، منتخبین قوی ارتش برای مسابقات قرآن نیروهای مسلح که هر دوسال یکبار (سال 1400) انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha