پیام انتخاباتی قرآن برای تعیین سرنوشت ملت
کد خبر: 3860771
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

پیام انتخاباتی قرآن برای تعیین سرنوشت ملت

کانون خبرنگاران نبأ ــ اصل قرآنی برگرفته از آيه شريفه 11 سوره مبارکه رعد می‌گويد: برای پايان دادن به بدبختی‌ها و ناكامی‌ها بايد دست به انقلابی از درون بزنيم؛ انقلابی فكری و فرهنگی، ايمانی و اخلاقی، و به هنگام گرفتاری در چنگال بدبختی‌ها، بايد به جستجوی نقطه‌های ضعف خويشتن بپردازيم و با بازگشت به سوی حق، تولّدی تازه داشته باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ترجمه آیه 11 سوره مبارکه رعد «لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ: برای انسان، مأمورانی است که پی‌درپی، از پیش‌ رو و از پشت سرش او را از فرمان خدا(حوادث غیرحتمی) حفظ می‌کنند، (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قومی (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (به‌خاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد و جز خدا سرپرستی نخواهند داشت».

آنچه از پیام این آیه شریفه می‌توان استنباط کرد، بدین شرح است:

1 - در روایت است که یک بار یا پنج بار آیة الکرسی خواندن به ترتیب سبب محافظت انسان به واسطه فرشتگان و خدای سبحان می‌شود.
2 - خدای سبحان فرشتگانی دارد که انسان را از حوادث غیر حتمی حفظ ‌می‌کنند اما اگر قرار باشد اتفاقی (مانند مرگ) رخ دهد این فرشتگان دست از محافظت برمی‌دارند.
3 - هرگونه تغییر در گرو رشد جامعه است. اگر در یک جامعه انتظار تغییر و اصلاح داشته باشیم راه آن اصلاح تک‌تک افراد آن جامعه است.
4 - اگر ملّتی پای صندوق رأی و از راه قانونی قصد کنند که مسئولین جوان و حزب‌اللهی را به تعبیر رهبر انقلاب(حفظه‌الله تعالی) به قدرت اجرایی برسانند، اراده خدای سبحان هم با این تغییر همراه خواهد بود.

محمد لطفی‌زاده، مبلغ و پژوهشگر حوزوی

انتهای پیام
captcha