تألیف 2500 پایان‌نامه و 60 کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث
کد خبر: 3861087
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
حجت‌الاسلام غلامعلی خبر داد:

تألیف 2500 پایان‌نامه و 60 کتاب در دانشگاه قرآن و حدیث

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث گفت: دانشگاه قرآن و حدیث از ابتدای تأسیس تاکنون 2500 پایان‌نامه و 60 کتاب در طول 20 سال از سوی محققان، دانشجویان و استادان تدوین و تألیف شده است.

تدوین 2500 پایان‌نامه و تالیف 60 کتاب در طول 20 سالحجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامعلی، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: دانشگاه در طول 20 سال 8 هزار دانشجو را با قرآن و حدیث آشنا کرده که 5500 نفر تاکنون فارغ‌التحصیل شده و حدود سه هزار نفر هم مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته ارشد 2400 و در دکتری 92 نفر هستند؛ این افرد  پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی نوشته‌اند که 2500 پایان‌نامه حاصل فعالیت علمی آنان است.

غلامعلی بیان کرد: مجله علوم حدیث، علمی پژوهشی است و تاکنون 93 شماره آن نشر یافته و مجله دیگر ما هم حدیث و اندیشه است که  علمی ترویجی است و 14 سال متناوب در حال نشر است.

وی اظهار کرد: مجله کتاب و سنت هم به صورت علمی تخصصی است و هشت شماره آن نشر یافته و 5 شماره آن در دست نشر است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: تاکنون 34 کتاب منتشر شده که 13 کتاب با سمت مشترک و 22 کتاب با مرکز هماهنگی و توسعه و پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در حال نشر است.

وی اظهار کرد: بسیاری از این کتب پیش از تأسیس دانشکده کتب عربی خاص برای قشری از حوزویان بود، ولی امروزه متون ارزشمند علوم حدیثی با روش‌های جدید داریم که برخی به عربی، اردو و انگلیسی ترجمه شده است.

معاون دانشگاه  قرآن و حدیث با بیان اینکه دانشگاه 33 عضو هیئت علمی دارد، اظهار کرد: در طول 20 سال از بیش از 370 استاد برای تدریس دروس مختلف دعوت شد که برخی اساتید صاحب‌نام مانند رضایی اصفهانی، خسروپناه، مجید معارف و فقهی‌زاده هستند.

وی افزود: بیش از 30 جلد کتاب هم در بخش الکترونیکی منتشر کرده‌ایم که برخی در قالب درس گفتار و درس نوشتار است و در مجموع بیش از 60 جلد کتاب در زمینه قرآن، حدیث، فقه و حقوق و روان‌شناسی منتشر شده که جزء افتخارات دانشگاه محسوب می‌شود.

غلامعلی همچنین با اشاره به مراسم بیستمین سال تأسیس دانشگاه گفت: مراسمی در روز 27 آذرماه با حضو آیات اعرافی و ری شهری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بخش بین‌الملل با بیان اینکه بیش از 20 جلد کتاب در این بخش منتشر شده است، تصریح کرد: برخی استادان ما با دانشگاه‌های خارج از کشور مرتبط هستند و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی هم برگزار شده است. 

غلامعلی افزود: در دوره‌های کوتاه مدت ما هم بیش از ده هزار نفر با فعالیت‌های حدیثی آشنا شده‌اند که از جمله پزشکانی هستند که به این عرصه علاقه‌مند بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ایام ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) به ایشان فرمودند که سلام مرا به شیعیان برسایند و آنان را به چند چیز دعوت کنید؛ صداقت، ترک جدال در بحث‌های بیهوده، سکوت، دیدن کردن از همدیگر و هر قدر این کارها انجام شود، سبب نزدیکی آنان به من خواهد بود.

انتهای پیام
captcha