وقف از مهمترین تمهیدات دین اسلام برای تأمین آینده مسلمین است
کد خبر: 3861163
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

وقف از مهمترین تمهیدات دین اسلام برای تأمین آینده مسلمین است

گروه فرهنگی ــ کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل با تأکید بر نهادینه‌سازی وقف در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در اردبیل، گفت: یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تأمین آینده مسلمین، پایه‌ریزی سنت حسنه‌ وقف است.

وقف از مهمترین تمهیدات دین اسلام برای تامین آینده مسلمین استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام بهنام لطفی، کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل، ظهر امروز، 11 آذرماه در دیدار با مددجویان آزادشده در دومین مرحله‌ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی توسط اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل در نمایندگی ستاد دیه‌ استان، اظهار کرد: وقف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی باید در استان نهادینه شود تا شاهد آزادسازی هر چه بیشتر این زندانیان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت وقف گفت: سنت حسنه‌ وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری بوده که در تلاش برای نهادینه‌سازی اهمیت و جایگاه وقف در بین اقشار مختلف مردم هستیم.

کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل افزود: یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تامین آینده مسلمین، پایه‌ریزی سنت حسنه‌ وقف است.

لطفی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حسنه‌ وقف برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بیان کرد: امیدواریم با ترویج این فرهنگ حسنه‌ در استان از برکات وقف در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بیش از این بهره‌مند شویم، چرا که تاکنون با استفاده از این فرهنگ خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارایه شده است.

کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان اردبیل تصریح کرد: گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و درآمد موقوفات برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از برنامه‌های کاری اوقاف استان بوده و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

 در این مراسم ۶ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال توسط نمایندگی ستاد دیه‌ استان و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه‌ استان از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام
captcha