افزایش ۷۴ درصدی قیمت کتب دینی
کد خبر: 3863174
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

افزایش ۷۴ درصدی قیمت کتب دینی

گروه ادب ــ براساس آمار‌های خانه کتاب قیمت متوسط کتاب در بخش دین نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

افزایش ۷۴ درصدی قیمت کتاب دینیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آمار‌های نشر در مؤسسه خانه کتاب نشان می‌دهد در هشت ماه گذشته، ۶۱ هزار عنوان کتاب منتشر شده است که از این تعداد ۴۴ هزار و ۱۸۲ عنوان تألیفی و ۱۶ هزار و ۸۳۰ عنوان ترجمه‌ای بوده است، همچنین ۳۳ هزار و ۴۷۲ اثر برای نخستین بار و ۲۷ هزار و ۵۴۰ اثر تجدید چاپ شده است.

طی مدت یادشده در مجموع ۸۵ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۱۰۶ نسخه کتاب منتشر شده در حالی که تعداد شمارگان کل عناوین منتشر شده در سال گذشته، ۸۰ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۶۰ نسخه برای ۵۸ هزار و ۱۹۴ عنوان کتاب ثبت شده است و این نشان از افزایش تعداد عناوین و شمارگان در سال جاری است.

بر اساس شمارگان یادشده قیمت کل عناوین منتشر شده در سال جاری ۲۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۳۰ ریال با متوسط قیمت ۲۸۹ هزار و ۸۵۱ ریال و در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۹۱ با متوسط قیمت ۲۰۱ هزار و ۱۸۱ ریال ثبت شده است. مقایسه متوسط قیمت‌ها حاکی از افزایش ۴۴ درصدی متوسط قیمت کتاب است.

در بخش دین، تعداد عناوین کتاب تفاوتی با مدت مشابه سال گذشته ندارد و همان ۵۴۰۰ عنوان کتاب است و متوسط قیمت کتاب‌های این بخش در سال جاری ۳۱۴ هزار و ۴۲۹ ریال است، در حالی که همین رقم در سال گذشته ۱۸۰ هزار و ۲۶۷ ریال بوده است و مقایسه این ارقام نشان از افزایش ۷۴ درصدی متوسط قیمت کتاب در بخش دین دارد.

افزایش ۷۴ درصدی قیمت کتاب دینی

 

افزایش ۷۴ درصدی قیمت کتاب دینی

انتهای پیام
captcha