بهره‌مندی ۱۸۵هزار نفر از برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریز
کد خبر: 3865250
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

بهره‌مندی ۱۸۵هزار نفر از برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، گفت: در ۹ ماهه امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا کردیم که بالغ بر ۲۸۷ عنوان برنامه تجمعی و آموزشی است که در مجموع ۱۸۵ هزار نفر از شهروندان، از برنامه‌ها وکلاس‌های قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۱۸۵هزار نفر از برنامه‌های قرآنی شهرداری تبریزحجت‌الاسلام احمدحمیدی، معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: اهمیت آموزش مسائل دینی و مذهبی برای خانواده‌ها به ویژه نسل جوان از ضروریات است و شهرداری تبریز در این زمینه برنامه‌های ویژه ای را در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی در مراکز فرهنگی شهرداری برگزار می کند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز برای نزدیک شدن به هدف «تبریز، شهر قرآنی» گفت: شهرداری تبریز در حوزه آموزش مسائل مذهبی و قرآنی شهروندان در ۹ ماهه امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد که بالغ بر ۲۸۷ عنوان برنامه تجمعی و آموزشی است که در مجموع ۱۸۵ هزار نفر از شهروندان، از برنامه ها وکلاس های قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اصل از اصول شهروندی در جامعه مترقی و متعالی دارا بودن اخلاق قرآنی و منطبق با سیره ائمه اطهار (ع) است تصریح کرد: شهروند نمونه شهروندی است که پیروی از تعالیم وآموزه های قرآنی را به عنوان محور در انجام تمام کارهای خود بکار گیرد.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سالجاری در کلاس های آموزشی شهرداری نیز ۵۹۷ دوره آموزشی با شرکت حدود ۲۰ هزار شهروند تبریزی در گروه‌های سنی مختلف در رشته‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، ترتیل، تجوید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تدبر در قرآن، احکام، مفاهیم، تفسیر و زندگی قرآنی، کلاس پرسش و پاسخ سؤالات دینی و مذهبی، دوره خوشنویسی قرآن، دوره زندگی قرآنی درکلیه فرهنگسراها وبوستان قران برگزار شده است.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز بیان کرد: بستر سازی جهت حضور موسسات قرآنی که از جمله موسسه مهد قرآن و جامعه القرآن در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز از جمله فرهنگسرای الغدیر و همچنین مراکز فرهنگی منطقه ۵ و منطقه ۱۰ از اقدامات شهرداری تبریز در حوزه قرآنی است.

انتهای پیام
captcha