هیجانات سیاسی ما را از خدا غافل نکند
کد خبر: 3865394
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

هیجانات سیاسی ما را از خدا غافل نکند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در طول چهل سال انقلاب بر پایه انتخابات بوده است، اظهار کرد: هیجانات سیاسی ما را از خدا غافل نکند.

هیجانات سیاسی ما را از خدا غافل نکندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در شروع خطبه‌ها هر چه می‌توانیم شعارهایی در حمایت از انقلاب، علیه شیطان بزرگ، را به‌عنوان یک وظیفه قانونی محکم و کوبنده سر دهیم.

وی با ذکر این مطلب که خداوند متعال در قرآن‌کریم به مؤمنان خطاب می‌کند که تقوای الهی پیشه کنید و از خود مراقبت کنید، خاطرنشان کرد: تاکید قرآن بر تقوا در کنار سخن حق و درست است چراکه نتیجه تقوا این است که جلوی باطل را می‌گیرد و خداوند اعمال را اصلاح می‌کند.

شاهرخی با اشاره به این‌که گفتار مطابق با واقع سبب اصلاح اعمال و بخشودگی و رسیدن به فوز عظیم است، اضافه کرد: تقوا در درون انسان نهادینه نمی‌شود مگر آن‌که انسان از زبانش مراقبت کند چراکه زبان می‌تواند ابزار بیش‌از ۳۰ گناه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری این مطلب که نبی اکرم(ص) پرچمدار اخلاق است و بعثت آن حضرت برای تهذیب نفوس است، اضافه کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان باید اخلاق خود را در مسیر اخلاق نبوی قرار دهیم و در اقتصاد، سیاست در اجتماع باید پیرو سنت رسول خدا(ص) بوده و پرچمدار اخلاق نیکو باشیم‌ .

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که انسان دارای دو دشمن بیرونی و درونی است و خطر دشمن درونی بیشتر از دشمن بیرونی است، اضافه کرد: ترس از دشمنان بیرونی، مایوس شدن از وعده الهی، حرص، مصادیق دشمن درونی است و هنر ما پیروزی در مقابله با دشمن درونی است.

وی با ذکر این مطلب که دشمن بیرونی ما کشورهای سلطه‌طلبی هستند که برای رسیدن به اهداف خود حاضرند ملت‌ها را به خاک و خون بکشند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی سال‌ها در کشور ما حضور داشتند اما خداوند به عطیه الهی انقلاب اسلامی ایران دست استکبار جهانی را از کشور ما کوتاه کرد.

شاهرخی با اشاره به این‌که افراد انقلابی همیشه خود را مدیون انقلاب می‌دانند و این امر به‌دلیل ذخیره معنوی است که در درون آن فرد نهفته است، اضافه کرد: ذخیره ایمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کسب کرده بود موجب شد تا ایشان به مانند یک مجاهد نستوح در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با اشاره به این‌که در راه انقلاب اسلامی اگر صلابت و استقامت باشد رابطه با انقلاب مستحکم‌تر می‌شود، گفت: وصیت امام راحل(ره) این است که اصل انقلاب است و افراد اصل نیستند و بر ماست که رابطه خود را با انقلاب حفظ کنیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر میدان دادن به جوانان بر لزوم توجه بیشتر به مناطق حاشیه شهر تاکید کرد و افزود: مسئولان تمام توان خود را با فکر، برنامه‌ریزی صحیح در خدمت به مردم محروم به‌کار گیرند.

وی احترام به ارباب‌رجوع، خوش‌خُلقی، سعه‌صدر، دقت و مراقب بر همکاران را نکاتی دانست که باید مورد توجه مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: پایه نظام ما بر انتخابات است و در طول چهل سال انقلاب بر همین پایه استوار بوده اما باید مراقب بود هیجان‌های سیاسی ما را از خدا غافل نکند.

لزوم مطالعه زندگی انبیای الهی

شاهرخی با اشاره به این‌که در میان ملتی که پایه آن بر انتخابات است سلایق گوناگون امری طبیعی است، اضافه کرد: آمریکا و حامیان عبری و عربی به‌دنبال ایجاد ناامنی و فتنه در کشور هستند اما به برکت رهبر معظم انقلاب این فتنه‌ها همواره نقش بر آب می‌شود که نمونه آن حمایت ناخدای کشتی انقلاب رهبر از تصمیم سران قوا موجب شد کشتی انقلاب از فتنه دشمنان عبور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با یادآوری این مطلب که رهبر معظم ۸۰ ساله ما با تمام توان در مقابل استکبار جهانی ایستاده است، اضافه کرد: پیشکسوتان رزم و ایثار هنوز عطر بوسه امام بر بازوان شما به استشمام می‌رسد هنوز شهدای مدافع حرم بر روی دستان ما تشییع می‌شود و بر ماست که با تمام وجود در صحنه حاضر شویم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که متصدیان انتخابات با تایید انسان‌‌هایی که امین باشند و توانایی انجام مسئولیت را داشته باشند زمینه مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی به استان لرستان داشتند که این رهنمودها به اطلاع استاندار رسید و هدف ما احیای صنایع تعطیل شده استان با کار جهادی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته به روز ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: هنوز رودخانه‌ای که در وسط شهر می‌گذرد نیاز به لایروبی دارد اما هنوز این کار صورت نگرفته است و برخی پُل‌ها موجب ایجاد گره‌های ترافیک است.

وی با اشاره به ولادت حضرت مسیح، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با دقت و مطالعه زندگی پیامبر اسلام و حضرت عیسی بن مریم و دیگر انبیا الهی جان و روح خود را با پیام‌آوران زلال وحی پیوند دهند.

انتهای پیام
captcha