فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان الگوی دست‌یافتنی برای جامعه مطرح شود
کد خبر: 3866445
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان الگوی دست‌یافتنی برای جامعه مطرح شود

گروه فرهنگی ــ یک فعال حوزه نشر با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند الگوی مناسبی برای رفع نیازمندی‌های امروز نسل جدید و همه اعصار باشد، گفت: این فرهنگ به‌عنوان الگوی دست یافتنی برای جامعه مخاطب مطرح شود.

محمدحسین کریمی‌پور، فعال حوزه نشر و از اعضای هیئت رئیسه مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدر ولایت، در حاشیه دهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: مؤسسه قدر ولایت از سال ۷۲ در حوزه‌های تبیین و انعکاس نقطه نظرات حضرت امام‌(ره) و مقام معظم رهبری، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، تاریخ معاصر و معارف دین شروع به فعالیت کرده است.

وی مهم‌ترین کار‌ها در مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدر ولایت را پرداختن به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ایشان از مردم خواسته‌اند که دوران پهلوی را به نسل جدید بشناسانید به همین دلیل پیش‌نیاز توجه به حرکت فرهنگی این حوزه شناخت شرایط و دشمن بوده تا با ورود به عرصه تاریخ معاصر بتوانیم درخواست‌ها و مطالبات رهبر را اجابت بگوییم.

این فعال حوزه نشر با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس، موضوعی به مسئله وارد شده‌ایم، ادامه داد: در مؤسسه فرهنگی ـ هنری قدر ولایت وقایع‌نگار و بیان‌کننده تاریخ شفاهی نبوده‌ایم بلکه تلاش کرده‌ایم به خصوصیات و رفتار‌ها‌ی انسان‌های جنگ بپردازیم، زیرا اعتقاد داشتیم فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند الگوی مناسبی برای رفع نیازمندی‌های امروز نسل جدید و همه اعصار باشد و به‌عنوان الگوی دست‌یافتنی برای جامعه مخاطب نیز مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌نگر بودن، پاسخ به نیازمندی‌های آن است، گفت: تلاش کرده‌ایم به تمام کشور رجوع کرده و متعلق به یک جغرافیای خاص نباشیم همچنین آثاری را تولید و چاپ کنیم که دقیقاً بیان کننده خصوصیات رفتاری انسان‌هایی باشد که به نوعی در کنار ما زندگی می‌کنند.

کریمی‌پور تصریح کرد: اگر رفتار شهدا را به مردم معرفی کرده و در دسترس قرار دهیم نیازی به گفتن چگونه رفتار کردن آن‌ها نیست بلکه خود الگو‌های مناسب را از انسان‌های فرهیخته خواهند آموخت.

یادآور می‌شود، دهمین نمایشگاه کتاب مقدس همزمان با کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان تا ۵ دی‌ماه در مسجد جامع بندرعباس در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha