گزارش ایکنا از اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان
کد خبر: 3866784
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

گزارش ایکنا از اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در آئین پایانی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که عزت و اقتدار ما در دنیا مرهون شهدا است و هرچه داریم به برکت شهدا و خانواده‌های آن‌ها است.

گزارش ایکنا ازاجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان/ آبادی ایران به عزت شهدا است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان صبح امروز، ۵ دی ماه در آئین پایانی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان گفت: یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که فرهنگ شهید و شهادت را تحریف کرده و به فراموشی برسانند، فعالیت‌های رسانه‌ای آنان نشانگر این است که دشمنان از این یادواره‌ها هراس دارند چراکه فرهنگ و یاد شهدا را در دل مردم روشن نگاه می‌دارد.

وی با بیان اینکه عزت و آبادی ایران به عزت شهداست، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که عزت و اقتدار ما در دنیا مرهون شهدا است و هرچه داریم به برکت شهدا و خانواده‌های آن‌ها است.

تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا، تجلیل از ملت ایران است

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز اظهار کرد: کنگره شهدا یکی از روش‌های زنده نگه داشتن فداکاری شهدایی است که زبان از بیان واقعی آن‌ها عاجز است.

همتی زنده نگاه داشتن یاد شهدا را وظیفه تمام مردم و مسئولین دانست و عنوان کرد: کشور ایران به واسطه همین ویژگی‌ها راه خود را با صلابت ادامه می‌دهد به همین جهت برگزاری چنین برنامه‌هایی الزامی است.

استاندار هرمزگان تجلیل از رزمندگان و خانواده شهدا را تجلیل از ملت ایران دانست و گفت: تجلیل از شهدا، خانواده رزمندگان و شهدا، معرفی ویژگی‌ها، افکار و اندیشه رزمندگان از جمله اهداف برگزاری این کنگره شهدا است.

همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در این مراسم گفت: امسال این کنگره را به همت مسئولین و خانواده بزرگ شهدا برگزار کردیم و توفیق این را داشتیم که از چندماهه گذشته با شور و نشاطی همراه با انسجامی بین همه اقشار جامعه در هرمزگان تدارک این مراسم را انجام دهیم.

سالاری افزود: این کنگره صرفاً یک مراسم که برگزار و تمام شود نبوده، بلکه پروژه خدمت به مردم هرمزگان بوده که تمرکز بر خدمت به مردم در این کنگره به‌عنوان یک نماد بوده است.

وی ادامه داد: اجرای ۱۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی با توجه و اولویت مناطق محروم استان، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با نگاه ویژه به دانش آموزان و دانشجویان و رونمایی تألیف‌هایی با محوریت شهدا، برگزاری مراسم ازدواج ۱۵۰۰ زوج استان هرمزگان و اعطای جهیزیه به آن‌ها، برگزاری مراسم مختلف در استان هرمزگان، برپایی نمایشگاه ملی دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه از هبوط تا ظهور و ... با نگاه به شهدا انجام شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) تصریح کرد: امیدواریم فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما باشد، این کنگره پایان کار نیست بلکه آغاز راهی است که در این استان رقم خورده است.

به گزارش ایکنا، در مراسم اختتامیه کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان، از تمبر اختصاصی کنگره رونمایی و پیکر دو شهید گمنام تازه تفحص شده بر دستان مردم این استان تشییع شد.

انتهای پیام
captcha