روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع)؛ بیشترین نیت املاک وقفی در کرمان
کد خبر: 3867826
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع)؛ بیشترین نیت املاک وقفی در کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف کرمان گفت: بیشتر املاک وقفی، وقف روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) است و ما افتخار داریم که در این دستگاه مشغول خدمت هستیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان، دیروز عصر دوشنبه، 9 دی‌ماه در همایش تجلیل از کارگران باغات موقوفه استان با اشاره به آیات قرآن گفت: واقفان خیراندیش با نیت خیرخواهانه خود برای همیشه خود و مال خود را ماندگار کردند.

وی افزود: موقوفاتی در زمان گذشته وقف شده‌اند و امروز به امانت نزد ما قرار گرفته‌اند و باید با حفظ و توسعه آن‌ها و اجرای نیات واقفان خیراندیش ادامه‌دهنده این نیت خیرخواهانه باشیم.

جلالی سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات را یکی از سیاست‌های کلی و برنامه‌های راهبردی سازمان اوقاف برشمرد و بیان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های سازمان اوقاف است و برای رسیدن به این نتیجه ابتدا باید موقوفات احیا شوند.

مدیر کل اوقاف کرمان حفظ، احیا و سرمایه‌گذاری را از جمله موضوعات مهم و رویکردهای اقتصادی سازمان اوقاف در کرمان ذکر کرد و گفت: برای تحقق این مهم بخشی از این وظایف بر عهده کارگران خدمت‌گزار در اراضی کشاورزی است.

جلالی، کرمان را یکی از استان‌های شاخص کشور به لحاظ وجود موقوفات و اراضی کشاورزی مستعد برای طرح‌های سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح کرد: در کنار اقدامات اجرایی در توسعه زیرساختی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین هدف از توسعه موقوفات استان کرمان است.

مدیر کل اوقاف کرمان اظهار کرد: توجه به موقوفات یک وظیفه بر گردن همه خدمت‌گزاران است و ما در قبال دانه به دانه محصول حاصل از اراضی وقفی مسئولیت داریم. بیشتر اراضی کشاورزی یا املاک وقفی در استان کرمان وقف روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) است و ما افتخار داریم در این دستگاه مشغول به خدمت هستیم و توفیقی برای خدمت‌رسانی به این موقوفات امروز برای ما فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha