واقف شدن نیاز به داشتن ثروت ندارد
کد خبر: 3868223
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
مسئول اوقاف وامور خیریه شهرستان حاجی آباد:

واقف شدن نیاز به داشتن ثروت ندارد

گروه معارف-مسئول اوقاف وامور خیریه شهرستان حاجی آباد گفت: لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه خود مفید واقع شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، داوود رستگار، مسئول اوقاف وامور خیریه شهرستان حاجی آباد، ۱۱ دی در نشست با روحانیون گفت: وقف مشارکتی به معنای عزم و مشارکت عمومی مردم در یک موقوفه است که اگر نهادیه شود، می‌تواند در رفع مشکلات و نیاز‌های یک جامعه راهگشا باشد.
رستگار با بیان اینکه واقفان و خیران باید به سمت نیاز‌های هر شهر و منطقه هدایت شوند که در این راستا اتاق مشاوره در اداره اوقاف راه‌اندازی شده است، ادامه داد: اگر در گذشته فردی یک مدرسه را احداث می‌کرد، امروز این امکان مادی برای بسیاری از افراد فراهم نیست که می‌توان به جای یک نفر، هزاران نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان، سهیم شوند که این خود نیز مشارکت است.
مسئول اوقاف وامور خیریه شهرستان حاجی آباد با تاکید بر ضرورت موضوعیت وقف بعد از فراهم کردن امکان آن، تصریح کرد: وقف بعد از نیاز‌های جامعه شکل می‌گیرد، به طوری که برای پر کردن خلأ‌های مورد شناسایی شده در جامعه، افراد خیر و واقف کار را انجام داده، اما شناسایی نیاز‌ها در جامعه خود نیازمند سازو‌کار خاصی است که این مهم نیز در دفاتر مشاوره وقف عملیاتی می‌شود.
وی افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه خود مفید واقع شود.
مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان حاجی آباد با اشاره به اینکه، از ابتدای سال تاکنون ۶ وقف جدید با نیات مذهبی و اجتماعی در این شهرستان وقف شد است، گفت: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته رفع شده است و همواره به نیت واقفان عمل می‌شود، به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد

انتهای پیام
captcha