ترامپ تحمل تشییع سربازان آمریکایی را ندارد/ نابودی اسرائیل هدف بعدی است
کد خبر: 3869730
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با ایکنا:

ترامپ تحمل تشییع سربازان آمریکایی را ندارد/ نابودی اسرائیل هدف بعدی است

گروه بین‌الملل ــ حسین شیخ‌الاسلام، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل، اظهار کرد: ترامپ در داخل آمریکا توانایی و تحمل تشییع پیکر سربازان آمریکایی را ندارد و هزینه‌ دادن در جنگ برای ترامپ با شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور برابر است.

ترامپ تحمل تشییع سربازان آمریکایی را ندارد/ نابودی اسرائیل هدف بعدی استحسین شیخ‌الاسلام، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل، در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عراق و تصویب خروج آنان در پارلمان عراق، اظهار کرد: بدون شک این مصوبه قدم اول در خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق است و حضور نیروهای آمریکایی در این کشور غیرقانونی بوده و آن‌ها باید به هر صورت ممکن از عراق بروند. حالا باید دید که مجلس عراق پس از تصویب این قانون چگونه این کار را عملی می‌کند.

وی تأکید کرد: ترامپ در داخل آمریکا توانایی و تحمل تشییع پیکر سربازان آمریکایی را ندارد. برخلاف ایران که از تهدید و چالش شهادت سردار سلیمانی فرصت‌آفرینی می‌کند، هزینه‌ دادن در جنگ برای ترامپ با شکست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برابر است.

سنگ‌اندازی آمریکا در مبارزه با داعش

این کارشناس مسائل سیاسی درباره توانایی دولت عراق برای حفظ امنیت این کشور گفت: آمریکایی‌ها نه تنها با داعش مبارزه نمی‌کردند، بلکه در مبارزه با این گروه تروریستی هم سنگ‌اندازی انجام می‌دادند. حمله نظامی آمریکا به پایگاه نظامی حشد الشعبی که در نبرد با داعش نقش داشت در تأیید این ادعاست.

وی تصریح کرد: خروج آمریکا برخلاف برخی ادعاها و پیش‌بینی‌ها باعث نابودی هرچه سریع‌تر داعش می‌شود. آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند و نابودی اسرائیل هدف بعدی است.

حسین رویوران، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و معاون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره جنایت ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا اظهار کرد: در حال حاضر مردم عراق پس از جنایت اخیر (ترور سردار سلیمانی) به شدت عصبانی هستند و شدت مخالفت‌ها بالاست؛ لذا آمریكا شاید ناچار باشد از عراق بیرون برود. البته این پایان ماجرا نیست. قبلاً هم آمریكا از عراق در سال ٢٠١١ خارج شد؛ اما دوباره بازگشت و به همین دلیل جامعه عراق باید هوشیار باقی بماند تا استقلال را برای همیشه حفظ كند.

ترامپ تحمل تشییع سربازان آمریکایی را ندارد/ نابودی اسرائیل هدف بعدی است

وی با اشاره به تصویب قطعنامه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، اظهار کرد: این قطعنامه در پی رفتار خصمانه آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس حشد الشعبی و نقض توافق امنیتی و حاکمیت ملی عراق تصویب شد. خروج آمریكا به دولت عراق هویت می‌دهد و عراق فرصت می‌یابد ساختار دولت را بسازد و بتواند به صورت مستقل تصمیم بگیرد.

خروج آمریکا از کل منطقه عملی نیست

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: خروج آمریکایی‌ها از عراق عملی است؛ اما خروج نیروهای این کشور از تمام منطقه خیر؛ زیرا منافع آمریكا در منطقه گسترده است و واشنگتن هیچ وقت نمی‌تواند این منافع را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر آمریكا در خروج نیروهایش جدی باشد، طی یک تا دو ماه این عقب‌نشینی ممكن خواهد بود، گفت: حضور آمریكا در عراق به خاطر حجم بالای ذخائر نفت در این كشور است و واگذاری قراردادهای نفتی بزرگ به شركت‌های آمریكایی برای چندین دهه نشان از توجه آمریكا به حوزه نفت در عراق دارد.

رویوران ادامه داد: اما موضوع فقط نفت نیست. نئوكانها یا مسیحیان صهیونیست، عراق را بخشی از جغرافیای ظهور مسیح(ع) می‌دانند و به همین علت می‌خواهند این كشور مستعمره آنها باشد.

وی گفت: آمریكا اگر در جایی توان ماندن داشته باشد، قطعاً می‌ماند و عملیات غارت را ادامه می‌دهد. اما اگر تحت فشار و مخالفت مردم قرار گرفت، سعی می‌كند نیابتی حضور یابد و اگر هم احساس كرد برای ادامه حضور مخالفت‌های مردمی خیلی زیاد است، در آنجا نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha