مکتب سردار سلیمانی دفاع از حقوق معنوی مسلمانان منطقه بود
کد خبر: 3870422
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

مکتب سردار سلیمانی دفاع از حقوق معنوی مسلمانان منطقه بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ کارشناس ارشد معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مکتب سردار سلیمانی دفاع از حقوق معنوی مسلمانان منطقه بود.

فریدون حیدری، دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، درخصوص تحولات چند روزه اخیر منطقه جنوب غرب آسیا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مسلمان و صلح‌طلب است و در امور سایر ملل اصلاً دخالتی ندارد ولی هرکجا ظلم و اشغالگری باشد از مظلوم اعلام حمایت معنوی می‌کند و وقتی با خواست دولت سوریه به کمک این کشور شتافت در واقع به حمایت از صلح جهانی و مبارزه با تروریسم برخواست.
وی با اشاره به ترور سردار سلیمانی از سوی دولت جنایتکار آمریکا افزود: در مقابل آمریکا با ترور فرمانده سپاه قدس سردار شهید سپهبد سلیمانی نه به‌منظور دفاع از منافع آمریکا بلکه به سبب ترس از اتحاد بیشتر مسلمانان و درصدد حذف ایران از تحولات منطقه‌ای برآمده است این درحالی است که ایران به عنوان یک کشور بزرگ و قدرت منطقه‌ای علاوه بر مسائل مذهبی و دینی و فرهنگ مشترک در منطقه دارای رویکرد منطقه‌ای حمایت از امنیت منطقه‌ای جغرافیایی خود است.
حیدری با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی دفاع از حقوق معنوی مسلمانان منطقه بود، گفت: در فعل باید بگوییم که آمریکا با حمله و به شهادت رساندن سردار درصدد تضعیف منافع و حضور ایران به‌عنوان کشور بزرگ و قدرت برتر منطقه به شکل عملی بعد از تحریم‌ها برآمده است که این مسئله در واقع موجب باز شدن یک استراتژی جدید و رسمی در راستای مبارزه با تهدیدات برضد امنیت و منافع خود توسط ایران گردید.
کارشناس ارشد معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص عملیات «سردار سلیمانی» که به پایگاه‌های دولت متجاوز آمریکا انجام شد، افزود: این عملیات پاسخ محکمی در دفاع از امنیت ایران محسوب می‌شود و نشان از آن دارد که در دفاع از کشور کوتاه نمی‌آییم. دول خارجی اگر می‌خواهند منافع آن‌ها تعیین گردد باید بدون ایجاد تفرقه و تشکیل نیروهای نظامی درچارچوب قوانین بین‌المللی به تجارت و حمایت از منافع خود بپردازند.
حیدری افزود: آمریکا باید بداند که نباید با برانگیختن و مخالفت با منافع دیگر کشورها و تجاوز و اقدامات قلدرمعابانه با مداخله‌جویی و تأثیرگذاری بر حاکمیت کشورهای منطقه آن را به‌سمت آشوب و تجهیز گروه‌ها و تضعیف دولت‌های منطقه بکشاند و بدانیم براین اساس این کشورهای متجاوز هستند که آتش کینه و کینه‌ورزی را در منطقه شعله‌ور می‌کنند.

انتهای پیام
captcha