23 دی‌ماه؛ اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین
کد خبر: 3870663
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

23 دی‌ماه؛ اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین

گروه هنر ــ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین، که با رویکرد دینی و قرآنی در پنج بخش مجزا و به همت مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی جهاددانشگاهی(مبین) برگزار شد، دوشنبه 23 دی‌ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

23 دی‌ماه؛ اختتامیه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین

جواد نصیری، دبیر جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: هیئت‌های انتخاب در آذرماه گذشته و هیئت داوری نهایی 15 دی‌ماه تشکیل جلسه دادند و آثار برتر را در رشته‌های مختلف این جشنواره انتخاب کردند.

وی افزود: در مجموع 244 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد که پس از بررسی و مرحله نخست انتخاب، 47 اثر به مرحله دوم و داوری نهایی راه یافتند و هم‌اکنون در رشته‌های مختلف برگزیدگان مشخص شده‌اند.

مدیر مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی جهاددانشگاهی تصریح کرد: در مجموع استقبال از این جشنواره در نخستین دوره برگزاری مطلوب بود و از پیش‌بینی‌های ستاد برگزاری بسیار بیشتر بود. به ویژه در بخش آثار حرفه‌ای که فیلم‌سازان خوبی در جشنواره شرکت کردند.

نصیری اظهار کرد: برخلاف پیش‌بینی‌ها استقبال در بخش تلفن همراه و دانشجویی چندان مورد رضایت نبود و باید به دنبال علل آن باشیم. به‌ویژه برای بخش دانشجویی که در جهاددانشگاهی قصد داریم برای راه‌اندازی باشگاه فیلم‌سازی دانشجویی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساخت فیلم کوتاه اقدام کنیم.

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره درباره زمان و مکان مراسم اختتامیه گفت: این مراسم دوشنبه 23 دی‌ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن استاد جلیل شهناز، واقع در طبقه دوم خانه هنرمندان ایران، برگزار و از فیلم‌سازان برتر تجلیل می‌شود.

یادآور می‏‌شود، حجت‏‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین نواب، هادی نائیجی، ابوالقاسم رئیسی و بهروز شعیبی به‌ عنوان هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم 114 ثانیه‏‌ای مبین آثار راه‏‌یافته به مرحله نهایی را به قضاوت نشستند.

این جشنواره با موضوعات سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر اسلام(ص)، نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی، انفاق، جهاد، پوشش و عفاف، توجه به محیط زیست، آسیب‌‏های اجتماعی و یا در بخش‏‌های جنبی آن باعنوان تربیت فرزند و دانشجویی برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha