دیدار هیئت کنگره مقابله با تکفیر با رایزن فرهنگی ایران در مالزی
کد خبر: 3871352
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

دیدار هیئت کنگره مقابله با تکفیر با رایزن فرهنگی ایران در مالزی

گروه بین‌الملل ــ هیئت دبیرخانه كنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری کشورمان صبح امروز دوشنبه، 23 دی ماه وارد مالزی شده و در آغاز سفر خود با رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور دیدار کردند.

به گزارش ایکنا از کوالالامپور؛ این هیئت که به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی «گروه‌های اسلامی تندرو و ایجاد تفرقه در جهان اسلام» به مالزی سفر کرده است، طی روزهای آینده با اندیشمندان و علمای این کشور دیدار و درباره وحدت میان مسلمانان، ضرورت تعامل بیشتر علمای اسلامی و وحدت در جهان اسلام گفت‌و‌گو خواهند کرد.

در نشست اعضای دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری با علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی ضمن گفت‌و‌گو درباره شرایط امروز مالزی، اظهار امیدواری شد که با افزایش این نشست‌ها گام‌های مثبت بیشتری در روند وحدت میان مسلمانان جهان برداشته شود.

در ادامه سفر هیئت ایرانی به مالزی، این گروه روز چهارشنبه، 25 دی ماه در کنفرانس بین‌المللی «گروه‌های اسلامی تندرو و ایجاد تفرقه در جهان اسلام» در کوالالامپور شرکت خواهند کرد.

در این کنفرانس محمد حسن زمانی، استاد دانشگاه و رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری با موضوع بررسی راه‌های مقابله با جریان‌های تکفیری و راه‌های الگو‌سازی جامعه ایده‌آل اسلامی و بررسی راه‌های برون‌رفت از بحران تکفیر و ترسیم جامعه ایده‌ آل اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در این کنفرانس ماموستا سیدمصطفی خاتمی، استاد دانشگاه و امام جمعه اشنویه سخنرانی خود را با موضوع نقش متفکران و علمای جهان اسلام در ایجاد وحدت و بازآفرینی تمدن نوین اسلامی ارائه می‌دهد.

در کنفرانس کوالالامپور که به همت مرکز مطالعاتی و پژوهشی شرق و غرب آسیا در مالزی (ASIA WE) و با حمایت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری برگزار می‌شود، استادانی از مالزی نیز سخنرانی خواهند داشت.

داتوک ویرا شیخ عبدالغنی شمس‌الدین، رئیس جمعیت علمای جنوب شرق آسیا، پروفسور دانیال محد یوسف از مؤسسه بین‌المللی فکر و تمدن اسلامی مالزی (ایستک) و استاد دانشگاه اسلامی مالزی، عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه سازمان‌های مردم نهاد اسلامی مالزی و فعال حقوق بشر اسلامی، مسلم عمران، رئیس سازمان فرهنگی فلسطینیان در مالزی، پروفسور چاندرا مظفر، رئیس بنیاد عدالت مالزی و پروفسور فوزی احمد استاد دانشگاه و پژوهشگر دانشگاه علوم مالزی از دیگر سخنرانان این کنفرانس خواهند بود.

انتهای پیام
captcha