توجه ویژه جمهوری اسلامی به قشر ضعیف جامعه
کد خبر: 3877427
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

توجه ویژه جمهوری اسلامی به قشر ضعیف جامعه

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارد باز هم به مسائل حیاتی مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه توجه خاصی داشته است.

پوششی// نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسائل حیاتی مردم توجه خاصی داشته استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدحسین بحرینی، مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در افتتاح سه پروژه عمرانی حوزه سلامت شهرستان کاشمر که شامگاه گذشته، 19 بهمن‏‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای بسیار حساس و سرنوشت‌سازی به سر می‎بریم، همه ابرقدرت‎ها حتی آن‌هایی که با ما دم از دوستی می‎زنند، کمر همت بسته‎اند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آسیب برسانند.

وی تصریح کرد: اکنون درگیر جنگ تمام عیار بسیار بدتر از جنگ نظامی هستیم، آثار سوء و تبعات جنگ نرم و جنگ اقتصادی بسیار بیشتر از جنگی است که موشک، خمپاره و بمب در آن استفاده شود، اما در همین شرایط شاهد اتفاقات بسیار خوشایندی در کشور هستیم.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارد، بازهم به مسائل حیاتی مردم به خصوص قشر ضعیف توجه خاصی داشته است، متأسفانه این روزها شاهد آیه یأس خواندن دشمنان خارج از کشور و ایادی آن‌ها در داخل کشور هستیم.

بحرینی بیان کرد: انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، مکرر این روزها در شبکه‌‏های اجتماعی می‎بینیم که عده‎ای می‎گویند انقلاب برای ما چه کار کرده است، در صورتیکه قبل از انقلاب شرایط بهداشت و درمان در شهر کاشمر از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب هیچ سالی نبوده که وقتی بخواهیم با سال‌های قبل از آن مقایسه کنیم، چندین قدم به جلو حرکت نکرده باشیم، طی دولت‎های یازدهم و دوازدهم در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بخش عمده‎ای از خراسان رضوی را پوشش می‎دهد، بیش از 350 هزارمتر مربع ساختمان‌سازی با کیفیت بسیار مطلوب داشتیم.

بحرینی همچنین بیان کرد: طی سال‌های اخیر حدود 340 هزار مترمربع ساختمان‌های قدیمی را مقاوم‌سازی کرده‎ایم، حتی در کشور اروپایی سراغ نداریم که طی 5 سال در یک استان این حجم کار انجام شده باشد.

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فضاهای فیزیکی توسعه‌یافته، فضاهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و رفاهی بوده‌اند، افزود: اگر این نعمت‎ها را شکرگزار نباشیم خداوند به ما غضب خواهد کرد.

وی گفت: نباید تحت‌تأثیر حرف‎هایی که هیچ تأثیری ندارد قرار بگیریم، باید اقدامات انجام شده را مقایسه کرد و سپس گفت که انقلاب برای ما کاری کرده یا نه، این حرف‎هایی که برخی می‎زنند، نه تنها به سود نظام جمهوری اسلامی بلکه به سود هیچ ایرانی نیست.

در ادامه محمدجواد یزدانی، رئیس شبکه بهداشت کاشمر در مراسم افتتاح این درمانگاه تخصصی، اظهار کرد: درمانگاه تخصصی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مجموع پروژه‎های طرح تحول سلامت است که به‌همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‎برداری می‎رسد. افتتاح اینگونه پروژه‎ها با توجه به وضعیت اقتصادی دولت، نیاز به انرژی زیاد و همت والایی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد این پروژه با کمک دولت احداث شده است، از خیران سلامت که در بخشی از پروژه کمک‎هایی داشتند تقدیر کرد و افزود: کاشمر از نظر حضور خیران سلامت از شهرستان‌های بسیار فعال استان است.

یزدانی عنوان کرد: خیرین طی سال‌های اخیر در حوزه‌های ام آر آی، آی سی یو، دیالیز و مراکز بهداشتی درمانی و خانه‎های بهداشت کمک‌های بسیار قابل توجهی داشتند، امیدواریم ارتباط بین مردم و دولت که از عوامل موفقیت انقلاب هم بوده همیشه حفظ شود تا بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: کاشمر به‌عنوان قطب درمانی در همه تخصص‌های مورد نیاز شهرستان پزشک دارد و امکانات و تجهیزاتی که طی سه سال اخیر وارد شهرستان شده با تمام سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، تمامی تجهیزات اصلی بیمارستان طی سال‌های اخیر بهسازی و بازسازی شده است.

رئیس شبکه بهداشت کاشمر گفت: خوشبختانه توانستیم فضای جدیدی را برای مردم و پزشکان ایجاد کنیم تا با آرامش کامل بتوانند خدمات را ارائه دهند، در شهرستان کاشمر اعمالی همانند تومور هیپوفیز، تومورهای کف جمجمه انجام می‎شود، که برخی از این عمل‎ها فقط در مراکز استان‌ها انجام می‌‏شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانستیم رضایت را در سطح بالایی ایجاد کنیم، براساس گزارش رضایت‌سنجی که از مراکز و خانه‎های بهداشت کاشمر صورت گرفته، حدود 98 درصد رضایت مردم را در سطح استان داشتیم.

با حضور مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه، جمعی از خیران و مسئولان درمانگاه تخصصی سردار حاج قاسم سلیمانی با مساحت 1700 متر و اعتبار 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، رادیو گرافی دیجیتال بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) با اعتبار یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استان و مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت و پایگاه بهداشتی با مساحت 200 متر و اعتبار 700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و کمک‌‏های خیران افتتاح شد و به بهره‌‏برداری رسید.

انتهای پیام
captcha