نقش اعتقادات مذهبی در پیشگیری از جرایم
کد خبر: 3879545
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

نقش اعتقادات مذهبی در پیشگیری از جرایم

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: قوی بودن اعتقادات مذهبی و دینی و پیروی از دستورات اسلام از وقوع جرایم پیشگیری می‌کند.

اعتقادات مذهبی و دینی قوی از وقوع جرایم پیشگیری می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سامان غنی‌زاده، رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی، روز گذشته ۲۸ بهمن ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استان ما به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و حساس بودن به لحاظ امنیتی، جزو امن‌ترین استان‌های کشور به لحاظ جرایم جنایی است.

وی افزود: وقوع جرایم جنایی در آذربایجان‌غربی، نسبت به ۱۱ماهه سال گذشته سرقت مسلحانه ۹۲درصد و آدم ربایی ۴۰درصد کاهش دارد که امیدواریم با یک دلی و هماهنگی بین مردم و پلیس در آینده شاهد ریشه‌کن شدن جرایم در این استان و سراسر کشور عزیزمان باشیم و پلیس تمام توان خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: درزمینه وقوع جرایمی مانند درگیری، منازعات و اختلاف حساب نیز کاهش وجود داشته و با اشاعه و گسترش فرهنگ گذشت و افزایش صبر و آستانه تحمل می‌توان شاهد کاهش بیش از پیش وقوع این جرایم و ریشه کنی آن‌ بود.

وی ادامه داد: بعد از اظهار نگرانی مقام معظم رهبری در مورد فراوانی وقوع جرایمی چون سرقت در کشور، قرار گاه مبارزه با سرقت در سال ۹۲ راه اندازی شد که در سال‌جاری، ۷هزار و ۸۳۳ نفر از سارقین دستگیر شدند‌. از تعداد ۷هزار و ۸۳۳نفر سارق دستگیر شده، ۶۹درصد آن سابقه اعتیاد دارند، ۳۹درصد بار اولی، ۶۱درصد سابقه تکرار جرم داشته، ۵۹درصد در گروه سنی ۲۰تا ۳۰ سال که بهترین زمان بهره‌مندی از نیروی جوانی و کار است، بودند.

غنی‌زاده گفت: تعداد ۱۸ درصد سارقین دستگیر شده بی سواد، ۸۱ درصد آن‌ها دیپلم و زیر دیپلم بوده و تنها یک درصد سارقین تحصیلات بالای دیپلم و دارای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی هستند.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به رغم دارا بودن مشکلاتی چون بیکاری، فقر، حاشیه نشینی و مشکلات دیگر در حوزه جرم و سرقت به دلیل قوی بودن اعتقادات مذهبی و دینی و پیروی از دستورات و موازین شرعی که بازدارنده جرایم هستند، از مناطق امن کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha