شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری مهیا شود
کد خبر: 3879717
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری مهیا شود

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: متولیان و دست‌اندرکاران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید با حفظ امانتداری شرایط برگزاری انتخابات سالم و حداکثری را مهیا کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از استانداری، حسین خوش‌اقبال، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان، روز گذشته، 29 بهمن‌ماه در جلسه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره اظهار کرد: طبق قانون دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات هیچ حقی مبنی بر دخالت در روند انتخابات ندارند و باید امانتدار خوبی در برگزاری سالم انتخابات باشند.

وی افزود: این افراد امانت‌دار مردم هستند و مهم‌ترین رسالت‌ آنان نیز زمینه‌سازی برای حضور پرشور آحاد جامعه در این همایش سیاسی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: در حقیقت دغدغه ستاد اجرایی انتخابات استان بر اساس آیین نامه‌ها و قوانین مربوطه مشارکت بوده است و همه تلاشمان این است که بتوانیم مقدمات مشارکت حداکثری را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: طبق قانون هیچ‌کدام از دست‌اندرکاران انتخابات حق هیچ گونه دخالتی در روند انتخاب افراد نداشته و نباید در انجام وظایف محوله خود جانبدارانه عمل کنند که در غیر این صورت بدون شک با متخلفان برخورد می‌شود. زمینه‌سازی حضور پرشور مهم‌ترین وظیفه دست‌اندرکاران انتخابات است و همه باید در این راستا تلاش خود را مضاعف کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان بیان کرد: دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید به صورت همزمان سه حق را که شامل حق نظام جمهوری اسلامی، حق کاندیداها و حق مردم را حفظ کنند تا با اتکا به آرای مردمی در دوره یازدهم مجلسی قوی و کارآمد تشکیل شود تا با همکاری سایر قوا در رفع مشکلات جامعه مثمر ثمر باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح وضعیت فعلی برگزاری انتخابات در استان پرداخت و افزود: صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه مرحله توسط هیات اجرایی، نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت بررسی شد که ۲۸۱ داوطلب در این استان برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده بودند از این تعداد ۱۱۶ نفر رد صلاحیت شدند و ۵۷ نفر نیز از ادامه مسیر انصراف دادند و در نهایت هم اکنون ۱۰۸ نفر در گردونه تبلیغات مانده‌اند.

خوش‌اقبال تأکید کرد: حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره دو نماینده است که ۳۴ نفر برای دو کرسی در این دوره باهم به رقابت می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رأی نماینده خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha