اعتکاف در کرمانشاه ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3882618
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

اعتکاف در کرمانشاه ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تأکید بر لزوم حفظ سلامتی آحاد جامعه معتکفان از برگزاری آئین اعتکاف امسال در ماه رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر لزوم حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفان، اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به‌منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف در ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی افزود: پیرو اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کرمانشاه و در راستای حفظ سلامت مؤمنان آئین اعتکاف رجبیه امسال برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: دین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی تأکیدات فراوانی دارد که در آیات، روایات و احادیث فراوانی به آن توصیه شده است براین اساس با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و با عنابت به توصیه‌های دینی و مذهبی آئین اعتکاف رحبیه امسال در استان کرمانشاه مانند دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تأکید کرد: در مسیر محروم نشدن مؤمنان از این فرصت عبادی، مراسم اعتکاف با برنامه‌ریزی شایسته‌تری در ماه رمضان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش آمده تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

انتهای پیام
captcha