هیچ گروه سنی در مقابل کرونا مصونیت ندارد
کد خبر: 3882935
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

هیچ گروه سنی در مقابل کرونا مصونیت ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: امکان ابتلای همه گروه‌های سنی به ویروس کرونا وجود دارد ولی برخی از جمله افراد مسن و کسانی‌که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید بیشتر از بقیه مراقب خود باشند.

هیچ گروه سنی در مقابل کرونا مصونیت ندارد

مریم صالحی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، نگرانی در خصوص حفظ سلامت مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هرچند امکان ابتلای همه گروه‌های سنی به این ویروس وجود دارد ولی برخی از جمله افراد مسن و کسانی‌که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید بیشتر از بقیه مراقب خود باشند.
این مسئول ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی به سالمندان توضیح داد: افراد مسن باید تا حد امکان از منزل خارج نشوند، تغذیه مناسب و مصرف مداوم میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنند، به طور مرتب دست و صورت خود را شست و شو دهند و ارتباط خود با سایرین را به حداقل برسانند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: اگر سالمندی دچار تب، تنگی نفس و سرفه‌های خشک شد حتما باید به مرکز درمانی مراجعه کند تا تست کرونا از او گرفته شود.
صالحی تاکید کرد: در شرایط موجود سالمندان باید مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها را به حداقل برسانند چون با مصرف داروهای بدون تجویز پزشک بدن در مقابل ویروس ضعیف می‌شود و فرد در صورت ابتلا به کرونا کمتر مقاومت خواهد داشت.
وی گفت: تا کاهش اپیدمی کرونا افراد مسن باید بیشتر از قبل استراحت داشته و تا حد امکان از فعالیت اضافی پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha