نوآمدهای کرونا در اقصی نقاط جهان
کد خبر: 3883039
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

نوآمدهای کرونا در اقصی نقاط جهان

ویروس کرونا تاکنون در ۴۰ کشور جهان شیوع یافته است. شرکت توئیتر کارمندان خود را به دورکاری تشویق و همچنین پارلمان اروپا ۱۰۰ فعالیت‌ فرهنگی و سیاسی خود را در اقدامی پیشگیرانه لغو کرده است.

به گزارش ایکنا؛ وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین آمار خود از وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران از مرگ ۷۷ نفر تا صبح روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند خبر داد.

بنابراین گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳۳۶ نفر رسیده است.

به این ترتیب شمار موارد تأیید شده ابتلا به کرونا از دیروز، دوشنبه ۸۳۵ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد جان‌باختگان ۱۱ نفر بیشتر شده است.

اوکراین

وزارت بهداشت اوکراین اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را ثبت کرده است.

پیشنهاد توئیتر

از سوی دیگر شرکت توئیتر برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا کارمندان خود در سراسر جهان را تشویق به دورکاری کرده تا از خانه به فعالیت خود ادامه دهند و  کارمندان توئیتر در هنگ کنگ، ژاپن کره جنوبی الزاماً باید دورکاری کنند.

آلمان

شمار مبتلایان به کروناویروس در آلمان امروز سه‌شنبه در آلمان به ۱۸۸ نفر رسید که نسبت به روز گذشته ۳۱ مورد بیشتر است.

در حال حاضر، ۱۳ ایالت از مجموع ۱۶ ایالات آلمان درگیر این بیماری هستند حال آنکه استان راین واقع در شمال این کشور، بیش از همه آلوده است.

با این حال، تاکنون موردی مبنی بر قربانی شدن هیچیک از افراد آلوده در آلمان ثبت نشده است.

قطر

وزارت بهداشت قطر امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پس از تشخیص یک مورد دیگر آمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۸ نفر رسیده است.

تونس

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و یک شهروند تونسی ۴۰ ساله که چندی پیش از ایتالیا بازگشته، مبتلا به کرونا است. وی در حال حاضر در قرنطینه به‌سر می‌برد و شرایط جسمانی‌اش پایدار است.

عربستان سعودی

وزارت بهداشت عربستان نیز از نخستین فرد مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

لغو برنامه‌های پارلمان اروپا

پارلمان اروپا نیز ۱۰۰ فعالیت کاری خود را در اقدامی پیشگیرانه لغو کرد.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا در بیانیه‌ای تصرح کرد که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، بازدیدهای شخصی و سمینارها به جز جلسه عمومی که در هفته آینده در استراسبورگ برگزار می‌شود، لغو شده است.

وی افزود: کارمندانی که اخیراً به کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا مراجعه کرده‌اند به مدت ۱۴ روز از ورود منع می‌شوند.

چین

چین اعلام کرده است که مجموع شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا از مرز ۸۰ هزار نفر گذشته است. شمار مبتلایان جدید به این ویروس در چین اما روندی کاهشی نشان می‌دهد.

طبق آخرین آمار و ارقامی که چین منتشر کرده است ۴۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید ۱۹) جان سپرده‌اند. به این ترتیب شمار قربانیان بر اثر ابتلا به این ویروس در مرزهای داخل چین به دو هزار و ۹۱۲ نفر افزایش یافته است.

موریتانی بدون کرونا

وزارت بهداشت موریتانی وجود مبتلایان در این کشور را منتفی اعلام کرد و هیچ موردی از ابتلا به این ویروس ثبت نشده است.

عراق

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵ مورد مشکوک دیگر ثبت کرده است. این موارد مشکوک در ذی‌قار استان جنوبی عراق گزارش شده‌اند.

یادآور می‌شود، ویروس کرونا تاکنون در ۴۰ کشور جهان شیوع یافته است و حدود ۸۰ هزار نفر به آن مبتلا شده و بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
captcha