اختصاص 2 میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3883379
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

اختصاص 2 میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص دو میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سال ۹۹ خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، عزیز فیلی، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 14 اسفندماه در چهارمین نشست کمیته ‌مرکز فرهنگی و امور یادمان‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید دغدغه همه مسئولان استان باشد و همه ما مؤظف هستیم برای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه تلاش کنیم.
وی افزود: امسال حدود سه میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافته که این اعتبار باید توسط سازمان برنامه و بودجه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شهرداری یاسوج هم مکلف است ظرف دو هفته نسبت به انتخاب مشاور ذی‌صلاح و پیمانکار توانمند برای اجرای این پروژه اقدام کند و مناقصه این پروژه باید تا قبل از پایان سال 98 انجام شود.
فیلی بیان کرد: به شورای برنامه‌ریزی استان پیشنهاد می‌دهیم که در سال 99 حداقل یک میلیارد تومان اعتبار استانی به این پروژه اختصاص دهد و شهرداری یاسوج هم باید تلاش کند در سال 99 یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه قرار دهد.
وی از همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری یاسوج و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در سال 99 با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار رفع مشکلات یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج شد و ابراز کرد: یادمان‌های شهدای گمنام مکان‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند بنابراین باید فرمانداران مؤظف شوند که برنامه‌های فرهنگی خود را در این مکان‌ها برگزار کنند.
فیلی همچنین خواستار تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای دیشموک، سوق، چرام و سی‌سخت و یادمان شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج در 6 ماهه نخست سال 99 شد.
همچنین، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از هشت میلیارد تومان اعتبار مشترک پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با استان چهار محال و بختیاری، 6 میلیارد و 900 میلیون تومان تخصیص یافت.
وی افزود: از اعتبار تخصیص یافته، سه میلیارد تومان آن به پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس تخصیص یافت و باید هر چه سریع‌تر این پروژه به پیمانکار واگذار شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات یادمان‌ شهدای گمنام یاسوج، یادآور شد: این یادمان مشکلاتی در زمینه جاده دسترسی، روشنایی و آب دارد که لازم است هیئت امنای آن با برگزاری یک نشست، برای برطرف کردن این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.
آسمند تصریح کرد: فاز توسعه این یادمان نیز به بسیج سازندگی واگذار شده که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر اعتبار موردنیاز برای این پروژه را اختصاص دهد.
وی با اشاره به اعتبار موردنیاز یادمان‌های شهدای گمنام استان برای ساخت و تکمیل، گفت: یادمان سوق 180 میلیون تومان، یادمان دیشموک 200 میلیون تومان، یادمان چرام 50 میلیون تومان و یادمان شهدای گمنام سی‌سخت 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha