تقدیر عمران خان از موضع رهبر انقلاب در محکومیت کشتار مسلمانان هند
کد خبر: 3883560
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

تقدیر عمران خان از موضع رهبر انقلاب در محکومیت کشتار مسلمانان هند

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی به زبان فارسی از موضع رهبر معظم انقلاب در محکومیت کشتار مسلمانان در هند قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه‌های اجتماعی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با انتشار توئیتی به زبان فارسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «من از رهبر معظم ایران آقای خامنه‌ای به خاطر صدای ایشان در برابر دولت نژادپرستانه هندوی مودی در اشغال کشمیر در جامو و کشمیر و قتل عام مسلمانان در هند سپاسگزارم».
 
نهاد ریاست جمهوری پاکستان نیز دیروز در توئیتی از مواضع حامیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) در قبال مسلمانان هند قدردانی کرد.

در حساب توئیتری ریاست جمهوری پاکستان آمده است: «پاکستان از موضع امام خامنه‌ای قدردانی می‌کند و خواستار همدلی درباره این مسئله خطرناک است».

در این توئیت که در پاسخ به توئیت حساب رهبر معظم انقلاب منتشر شد، آمده است: «تاریخ افراط‌گرایی نازی‌ها و حوادث میانمار، نشان می‌دهد که این نسل‌کشی در هند هم ممکن و محتمل است. ما باید کاری کنیم که جهان این شباهت‌ها را فراموش نکند».

گفتنی است، رهبر انقلاب اسلامی ایران دیروز، ۱۵ اسفندماه در حساب توئیتری خود ضمن انتشار عکسی از نسل‌کشی مسلمانان در هند، با محکوم‌کردن این فاجعه، از دولت این کشور خواستند در مقابل هندوهای افراطی بایستد.

طی هفته گذشته افراط‌گرایان هندو ضمن حمله به مساجد، به طرز وحشیانه‌ای اقدام به ضرب و شتم و بعضا سوزاندن مسلمانان کرده‌اند. این خشونت‌ها که ده‌ها مسلمان را به کام مرگ کشانده همزمان با سفر ترامپ به هند آغاز شد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha