دعوت آیت‌الله‌ مدرسی به عدم حضور در اجتماعات برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3883639
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

دعوت آیت‌الله‌ مدرسی به عدم حضور در اجتماعات برای مقابله با کرونا

‌آیت‌الله‌العظمی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلا ضمن دعوت از مردم نسبت به غنیمت شمردن ماه رجب، نسبت به همکاری عموم مردم با مراکز بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأکید کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید کربلای معلی با صدور بیانیه‌ای ملت عراق را به غنیمت شمردن فرصت ماه رجب برای تضرع به درگاه الهی برای حفظ خودشان و عراق از فتنه خارجی و داخلی دعوت کرد.

وی بیان کرد: در این مرحله بحرانی و پیچیده که فتنه‌های زیادی ما را احاطه کرده، باید تمسک و تضرع ما به درگاه خداوند متعال بیشتر شود تا ما را از هر بدی دور نگه دارد.

معظم له در بخش دیگری از این بیانیه از حکومت عراق خواست اقدامات لازم را برای مقابله با ویروس کرونا که امروز زندگی میلیون‌ها انسان را در سرتاسر زمین تهدید می‌کند، انجام دهد.

این مجتهد عراقی، ملت عراق را به همکاری با طرف‌های رسمی به‌ویژه کارکنان اداره و مراکز بهداشتی، گوش سپردن به توصیه‌های آنان، توجه به پاکیزگی و پیشگیری، دوری از لمس کردن و بوسیدن و حضور در اجتماعات بزرگ که موجب شیوع ویروس می‌شود، دعوت کرد و بر همکاری با مبتلایان به این بیماری و دعا برای شفای عاجل آنان و فراهم آوردن تمامی وسایلی که در جلوگیری از این بیماری یا درمان یافتن مفید است، تأکید کرد.

آیت‌الله مدرسی اظهار کرد: ملت عراق در شرایط اضطراری همبستگی دارند، همچنان که در ایام اربعین حسینی این همبستگی را دارا بودند و در در دوران مبارزه با تروریست‌ها با نیروهای مسلح همکاری داشتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ملت عراق در مقابله با این ویروس که دشمن ملت به‌شمار می‌رود، همانند مناسبت‌های دیگر همکاری داشته باشند.

وضعیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌هادی مدرسی رو به بهبودی است

آیت‌الله سید‌هادی مدرسی برادر آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان و نماینده سابق امام راحل در بحرین، در سفر به ایران مبتلا به کرونا شد که بعد از بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های شهر مقدس قم و طی مراحل درمان، خوشبختانه هم‌اکنون وضعیت ایشان رو به بهبودی است.

آیت‌الله سیدهادی مدرسی بعد از بهبودی با صدور پیامی تصویری از جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) از عموم مردم که برای شفای ایشان دعا کردند، تشکر کرد.

محسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha