آمار مبتلایان به کرونا باید شفاف اعلام شود
کد خبر: 3884280
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

آمار مبتلایان به کرونا باید شفاف اعلام شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفاف‌سازی آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: در خصوص آمار مطرح شده نه می‌توانم آن را تأیید کنم و نه تکذیب، اما باید در این مسئله به مسئولان اعتماد کنیم.

آمار مبتلایان به کرونا باید شفاف اعلام شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، شامگاه 19 اسفندماه در برنامه تلویزیونی «اشاره» سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص شیوع ویروس کرونا در حالت خوشبینانه تا پایان فروردین‌ماه و در وضعیت بدبینانه تا پایان خردادماه باید این بحران را مدیریت کنیم؛ لذا برای هر دو حالت برنامه‌ریزی داشته باشیم و کسانی که در این حوزه برنامه‌ریزی می‌کنند، دقیقاً بر حسب احتمالات برای این دوحالت برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: اما مهم‌ترین مسئله در این راستا مشارکت مردم است؛ چرا که نمی‌توانیم بگوییم مسئولان حوزه بهداشت و درمان باید به تنهایی در این حوزه ورود کنند و کار را به درستی انجام دهند.

پژمانفر در خصوص شفاف‌سازی آمار مبتلایان برای جدی گرفتن این بحران از سوی سایر مردم ابراز کرد: یک بخش آن است که ما باید به سمت نشان دادن واقعی آمار برویم، مسئله این است که این قضیه و واقعیت، امروز برای مردم ما روشن شده است و شوخی در کار نیست و باید شفاف با این موضوع برخورد کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نشستی که با مسئولان داشتم این موضوع را عنوان کردم که آمار باید شفاف‌سازی شود و مردم واقعیت را بدانند هم آمار مبتلایان و هم سایر موارد روشن و همچنین عوامل ابتلا مطرح شود.

وی گفت: شاید تعدادی از افراد به این بیماری مبتلا باشند اما برای آن فرد عوارض مشهود نشده باشد و مقاومت سیستم ایمنی بدن برخی این بیماری را نشان ندهد اما ناقل این ویروس هستند؛ بنابراین باید این مراقبت‌ها را برای همه داشته باشیم.

پژمانفر اضافه کرد: یکی از اشکالات در شهرهایی که ویروس رشد داشته، این است که آمار متناقض زیادی در این خصوص داده شده و می‌شود مانند گیلان که نماینده آن 200 فوتی را اعلام کرد و از آنجا که در گیلان نیستم واقعیت را نمی‌دانم؛ اما مسئولان این آمار را تکذیب کردند و آمار واقعی اعلام شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص آمار مطرح شده نه می‌توانم آن را تأیید کنم و نه تکذیب، اما باید در این مسئله به مسئولان اعتماد کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مواد ضدعفونی کننده در دسترس ما نیست، می توانیم دستانمان را مرتب با آب و صابون بشوییم و در شرایط بدون ماسک با رعایت فاصله یک و نیم متر خود را در معرض ابتلا قرار ندهیم.

انتهای پیام
captcha