آمار فرماندهی عملیات عراق از تلفات حمله آمریکا/ واکنش عمار الحکیم
کد خبر: 3885049
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

آمار فرماندهی عملیات عراق از تلفات حمله آمریکا/ واکنش عمار الحکیم

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز، 23 اسفندماه، آمار شهدا و زخمی‌های حمله بامداد جمعه نظامیان آمریکایی به پایگاه‌های حشدالشعبی و ارتش در مناطق مختلف عراق را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای، آخرین آمار تلفات حملات شب گذشته را اعلام کرد و این حمله را نقض اصل همکاری با ائتلاف بین‌المللی دانست.
 
در این بیانیه آمده است: در ساعت 1 بامداد به وقت محلی مناطق مختلف عراق در معرض حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت که در جریان این حملات، مقر ۴۶ حشدالشعبی، کماندوهای لشگر ۱۹ و پلیس بابل هدف قرار گرفت.

این بیانیه افزود: در این حمله مواضعی در مناطق «جرف النصر»، «السعیدات»، «البهبانی» و تأسیسات نظامی «الاشتر» در استان بابل و فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت کربلا هدف قرار گرفتند که طی این حمله سه تن از نیروهای کماندویی لشگر ۱۹ ارتش عراق شهید و چهار تن از آنها نیز زخمی شدند که حال دو تن از مجروحان وخیم است.
 
بر اساس این بیانیه، دو تن از نیروهای پلیس بابل سوم نیز زخمی و دو تن دیگر نیز به شهادت رسیدند.همچنین هنوز تعدادی از اجساد زیر آوار است. علاوه بر آن پنج تن از نیروهای حشدالشعبی نیز زخمی شدند و یکی از کارکنان غیرنظامی فرودگاه در حال ساخت کربلا نیز شهید و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

بنا بر اعلام این ستاد، در جریان این حمله ساختارهای زیربنایی، تجهیزات و اسلحه در کلیه مقرها تخریب شدند.

ستاد عملیات مشترک عراق با بیان این که این آمار، آمار اولیه خسارت‌ها و تلفات بوده است، حمله به نهادهای نظامی عراق را محکوم کرد.

واکنش سیدعمار الحکیم
 
پایگاه خبری «الفرات نیوز» نوشت: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز، 23 اسفندماه، با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر از دولت این کشور خواست که برای مقابله با تجاوز آمریکا، از حاکمیت این کشور دفاع کند.
 
وی تأکید کرد: نقض حاکمیت عراق توسط جنگنده‌های خارجی و بمباران مقرهای حشدالشعبی و نیروهای امنیتی در کربلای معلی، بابل، واسط و صلاح‌الدین و برخی از مراکز غیرنظامی را محکوم می‌کنیم».

رئیس جریان حکمت ملی عراق هشدار داد که در جریان این تجاوزات، این کشور به محلی برای درگیری و کشمکش سیاسی و نظامی تبدیل خواهد شد.

این سیاستمدار عراقی در پایان از دولت عراق خواست که برای حفظ ابهت حکومت و حمایت حاکمیت خود از هر گونه تجاوز، نقش درست و مناسب خود را ایفا کند.
انتهای پیام
captcha