آیا کرونا از اجساد مردگان منتقل می‌شود؟
کد خبر: 3885722
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

آیا کرونا از اجساد مردگان منتقل می‌شود؟

کرونا از اجساد فوت‌شدگان مبتلا به این بیماری به افراد سالم منتقل می‌شود یا خیر، این پرسشی است که تعدادی از کارشناسان جهان عرب به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار الخلیج، احمد الخولی، رئیس بخش واکسیناسیون اتاق قرنطینه فرودگاه قاهره می‌گوید: در صورت شیوع گسترده بیماری اجساد مردگان در عمق دو متر و نیمی دفن می‌شوند و در صورت احتمال انتشار بیماری‌های واگیردار از طریق حیوانات یا پرندگان، اجساد سوزانده و در عمق بیشتری از زمین دفن می‌شوند.

وی می‌افزاید: شخصی که با اجساد بیماران کرونایی در تماس است، باید برای پیشگیری از انتقال بیماری از وسایل ضدعفونی و استریل استفاده کند. در صورت لمس میت از سوی اعضای خانواده، آنان باید احتیاط لازم را به کار گرفته و دستان خود را با پاک‌کننده‌ها شسته یا استحمام کنند.

به گفته احمد محمد احمد، استاد ویروس‌شناسی مرکز ملی مطالعات مصر زمان ماندگاری ویروس کرونا در جسم افراد فوت شده، همان زمانی است که این ویروس روی سطوح می‌ماند.

این استاد مصری تأکید می‌کند: بهتر است افرادی که با میت در تماسند، به ویژه افراد خانواده، از مواد ضد عفونی استفاده کنند؛ زیرا کادر پزشکی احتیاط‌های لازم را در این گونه مواقع به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر چند که گفته می‌شود کرونا داخل سلول‌های مرده نمی‌ماند و این یعنی خطری در زمان دفن کسی را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که در چین اجساد کرونایی را می‌سوزانند و این کشور در ابلاغیه‌ای رسمی عدم انتقال بقایای جسد از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر راخواستار شده است.

همچنین اجساد بیماران کرونایی در چین در صورت لزوم از سوی کارکنان بخش پزشکی در تابوتی دربسته نگهداری می‌شود و تا زمان سوزاندن در تابوت باز نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha