چگونه قرآن را در برزخ و قیامت مونس خود کنیم + فیلم
کد خبر: 3885824
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 3

چگونه قرآن را در برزخ و قیامت مونس خود کنیم + فیلم

پیشکسوت قرآنی کشور ضمن ارائه نکاتی در رابطه با ضرورت همنشینی با قرآن در دنیا، بیان کرد: همنشینی صادقانه با قرآن در این دنیای فانی، موجب می‌شود تا قرآن در برزخ و قیامت همنشین انسان باشد.

چگونه قرآن را انیس و مونس خود در برزخ و قیامت کنیم + فیلم

به گزارش ایکنا؛ عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح با همکاری ایکنا هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان نیز خواهیم بود. این طرح در این روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناویروس از پویش #در_خانه_بمانیم حمایت می‌کند.

عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در اجرای طرح #خانه‌_های_نورانی شرکت کرد و امروز، سوم فروردین‌ماه ۹۹، شاهد انتشار گفته‌های این پیشکسوت قرآنی هستیم. در ذیل متن و فیلم سخنان وی منتشر شده است.

«بسم الله الرحمن الحریم

سلام و درود فراوان بر شما بندگان خوب خدا

با پایان گرفتن عمر در این دنیا، مراحل دیگری از زندگی آغاز می‌شود که عبارت از برزخ و آخرت است. برزخ، مرحله‌ای از حیات انسان است که فی ما بین دنیا و آخرت قرار گرفته و اولین منزل آن قبر است. جایگاهی که آدمی باید تنها و تنها با اعمال خود در انتظار برپایی دادگاه عدل الهی باشد و این مرحله، مرحله بسیار سختی است.

آنان که اهل قرآن هستند، در این دنیا از خداوند بزرگ چنین درخواست می‌کنند که «اللهم اجعل القرآن لنا فى الدنيا قرينا و فى القبر مؤنسا؛ پروردگارا! ما را در این دنیا همنشین قرآن و قرآن را در قبر یار و همدم ما قرار ده». سؤال اساسی اینجاست که آیا می‌شود قرآن در خانه تنهایی و وحشت در داخل قبر یار و همدم و انیس و مونس ما باشد در حالی که در دنیا با آن بیگانه بودیم و هیچ همنشینی و مجالستی با آن نداشته‌ایم؟ پاسخ قطعاً منفی است.

اگر آدمی به دنبال چنین نعمتی است که قرآن، یار و همدم او در داخل قبر باشد، باید در این دنیا نیز ارتباط و تعامل صادقانه‌ای با قرآن کریم برقرار کند و این روزها در این شرایط فرصت مناسب و مغتنمی است که انس خود را با قرآن افزایش دهیم و خوشا به حال کسانی که صادقانه در این دنیا، در عالم برزخ و در عالم آخرت با قرآن رفیق، همدم و همنشین هستند.

به برکت انس صادقانه با قرآن به ویژه در این ایام، امیدوارم که همه ما از وحشت و هراس عالم برزخ و از غربت در قیامت در امان و در پناه قرآن کریم باشیم. بیاییم قرآن را صادقانه تلاوت کنیم، عمیق در آن بیندیشیم و از همه مهمتر به آن عمل کنیم که هدف از نزول قرآن، کسب معرفت دینی و عمل به احکام خدا و محترم شمردن بایدها و نبایدهای دینی است.

از خداوند بزرگ عاجزانه تقاضا داریم که ما را با قرآن زنده بدارد، با قرآن بمیراند و با قرآن محشور فرماید. ان‌شاءالله»


بیشتر بخوانید:


یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح، برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی ازجمله ایکنا، شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و... با معاونت همکاری خواهند داشت.

چگونه قرآن را در برزخ و قیامت مونس خود کنیم + فیلم

انتهای پیام
captcha