راه‌اندازی کمپین «۱۰۰ تایی‌ها» در خانه قرآن ریاحین تبریز
کد خبر: 3888111
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

راه‌اندازی کمپین «۱۰۰ تایی‌ها» در خانه قرآن ریاحین تبریز

خانه قرآن ریاحین تبریز برای روزهای کرونایی کودکان ۷تا ۱۲سال کمپین «۱۰۰ تایی‌ها» را راه‌اندازی کرده است تا کودکان در این کمپین کتاب بخوانند، نقاشی بکشند، شخصیت سازی کرده و قصه بسازند.

راه‌اندازی کمپین «۱۰۰ تایی‌ها» در خانه قرآن ریاحین تبریزالهام قاسمیان، مربی قرآن و از اعضای خانه قرآن ریاحین تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: خانه قرآن ریاحین تبریز برای روزهای کرونایی کودکان ۷ تا ۱۲ سال کمپین «۱۰۰ تایی‌ها» را راه‌اندازی کرده است تا کودکان در این کمپین کتاب بخوانند، نقاشی بکشند، شخصیت سازی کرده و قصه بسازند.

وی با بیان اینکه، مدتهاست به این موضوع فکر می‌کنم که چگونه می‌توان در کودکان انگیزه کتاب خوانی ایجاد کرد، تصریح کرد: چارچوب اولیه طرح در ذهنم بود در ایام قرنطینه خانگی تصمیم گرفتم این تهدید را به فرصت تبدیل کنم. با دوستانم در خانه قرآن ریاحین مشورت کرده و بررسی بیشتری روی این طرح انجام شد و تصمیم گرفتیم این طرح را اجرایی کنیم.

این فعال قرآنی با اشاره به فعالیت‌های این کمپین اظهار کرد: این طرح با شعار «با کتاب دوست بمانیم» از ۲۷ اسفندماه ۹۸ فعالیت خود را با اعلام فراخوان در بین اعضای خانه قرآن ریاحین و سایر گروه‌های فرهنگی آغاز کرد. در حال حاضر گروه بیش از ۶۰ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین فعالیت این کمپین کتابخوانی کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: برای عضویت در این کمپین در مرحله اول کودکان ۷ تا ۱۲ سال ثبت‌نام می‌شوند و کودکان عضو کمپین تا ۱۵ خرداد ۹۹ فرصت دارند تا ۱۰۰ جلد کتاب خوبِ متناسب با رده سنی خود را مطالعه کنند، کتاب‌های مطالعه شده در دفترچه مخصوصی همراه با تاریخِ مطالعه و خلاصه مفهومی کتاب، توسط خودِ کودک ثبت شده و به تائید والدین می رسد.

به گفته وی در این بازه سه ماهه معرفی کتاب در قالب فیلم ۱ دقیقه‌ای، خلاصه نویسی مفهوم کتاب، نقاشی متناسب با موضوع کتاب، قصه سازی، ساخت صورتک و نمایش عروسکی با شخصیت‌های کتاب، عکس از نشست کتابخوان و جمع خوانی کتاب با دوستان از جمله فعالیت‌هایی است که کودکان و نوجوانان با همراهی پدر و مادر خود انجام داده و به اشتراک می گذارند.

طراح کمپین ۱۰۰ تایی‌ها با اشاره به نوع کتاب‌های مطالعه شده ادامه داد: کتاب خوانی از اول فروردین آغاز شده است، در مرحله اول کتاب‌هایی که کودکان در خانه دارند را مطالعه کرده و به دوستان خود معرفی می‌کنند و در مرحله بعد این کتاب‌ها را به هم امانت می‌دهند یا با هم عوض می‌کنند.

قاسمیان، در مورد مکان اجرای این طرح گفت: مکان اجرای این طرح کتابخوانی خانه قرآن ریاحین و مساجد در نظر گرفته شده بود ولی به علت جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا افراد شرکت کننده در این کمپین فعلاً در خانه‌های خود کتاب‌ها را مطالعه کرده و فعالیت‌های ذکر شده را انجام می‌دهند ولی بعد از سپری شدن این ایام طرح مسجد محور بوده و قرار است بچه‌ها دور همی های حضوری در مساجد و کتابخانه‌ها داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به مراحل بعدی این طرح گفت: در گام دوم همزمان با ایام دهه کرامت، در یک دورهمی بچه‌ها کتاب‌هایی را که خوانده‌اند در قالب‌های دلخواه خود ارائه می‌نمایند، همچنین می‌توانند کتاب‌ها را با دوستان خود مبادله نموده یا امانت دهند و حتی با رضایت خانواده ها به یکدیگر بفروشند که به برترین‌های ارائه کتاب و فعالیت، همزمان با میلاد امام رضا(ع)، هدایایی تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه مادران در ثبت‌نام فرزندانشان در این طرح نقش عمده‌ای دارند، ابراز کرد: مادران گرامی، پُربارتر شدن اوقات فراعت فرزندانمان کاری است که به همت و تلاش همه ما نیاز دارد. ما در این طرح «یار مهربان» را برگزیدیم تا در طرحی سه ماهه در قالب کتابخوانی و دوستی با ۱۰۰ کتاب، به نام «کمپین۱۰۰ تایی‌ها» فرزندانمان روز به روز با کتاب‌های خوب و مفید دوست شوند و چه زیباست که مادران با اهمیت دادن به این طرح انگیزه کتابخوانی را در فرزندانشان تقویت کنند.

انتهای پیام
captcha