فرهنگ‌سازی بهترین راهکار حمایت از کالای ایرانی است
کد خبر: 3888571
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱

فرهنگ‌سازی بهترین راهکار حمایت از کالای ایرانی است

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس، با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی برای خرید کالاهای ایرانی، گفت: مجلس و دولت می‌توانند با حمایت از تولیدکنندگان کمک قابل توجهی به ترویج کالای ایرانی کنند.

فرهنگ‌سازی بهترین راهکار حمایت از کالای ایرانی استمحمد وحدتی، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی برای خرید کالاهای ایرانی، گفت: مجلس و دولت علاوه‌بر اینکه باید روی فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی تمرکز کنند، می‌توانند با حمایت از تولیدکنندگان در مسئله برندینگ کمک قابل توجهی به ترویج کالای ایرانی داشته باشند و با ابزارهای تبلیغاتی مارک‌های ایرانی را در مرکز توجه قرار دهند، طبیعی است که کیفیت و قیمت این کالاها باید مورد بررسی و توجه باشد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات امروز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از رکودی است که در عرصه تولید وجود دارد؛ چرا که این رکود چرخ دنده‌های اقتصادی کشور را سنگین و کند کرده و به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اشتغال‌زایی، در بحران بیکاری فعلی تاثیرگذار است.

وحدتی، درباره کارگاه‌های خرد و حمایت از تولیدکنندگان کوچک تاکید کرد: طبیعی است که با توجه به وظایف و اختیارات دولت به‌عنوان سیاست‌گذار بار عمده حمایت از تولیدات داخلی بر عهده دولت باشد. بنابراین سیاست‌گذار برای اقدام عملی در این حوزه باید رویکرد خود را درخصوص ابعاد مختلف حمایت از تولیدکنندگان مشخص کند اما در کنار این موضوع سیاستگذاری مجلس برای نقشه راه دولت نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در چنین شرایطی که دنیا اقدام ظالمانه و خصمانه را به نهایت رسانده به طوری که حتی یک روز مهلت نفس کشیدن نیز نداده‌اند، اما ما کماکان روی پای خودمان ایستاده‌ایم، به دلیل توجه و تکیه به تولیدات داخلی خودمان بوده است.

انتهای پیام
captcha