زندان‌های آذربایجان‌غربی عاری از کرونا هستند
کد خبر: 3888711
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

زندان‌های آذربایجان‌غربی عاری از کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در زندان‌های استان بیمار کرونایی وجود ندارد و تنها سه نفر مشکوک بودند که آن‌ها هم تست دادند و  تست‌شان منفی شد؛ بنابراین زندان‌ها در حال حاضر پاک هستند.

زندان‌های آذربایجان‌غربی عاری از وجود کرونا هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، ۱۴ فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر شرایط جنگی است و در حال جنگ با یک دشمن ناشناس هستیم، اظهار کرد: مردم باید تا آخر همکاری کرده و با رعایت موازین بهداشتی به مهار هر چه زودتر ویروس کرونا کمک کنند و رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین عامل صیانت انسان از ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های درمان بیماری، شناسایی آن در مراحل اولیه است، افزود: تعداد افراد غربال شده بیماری کووید-۱۹ در کل استان ۹۰ درصد و در شهرستان خوی این میزان ۸۷ درصد بوده است، هر چند که با یک بار غربالگری نمی‌شود فرد مبتلا را شناسایی کرد؛ چرا که شاید بیماری در مرحله کمون و بدون علائم باشد و سپس علائمش آشکار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سطح استان تنها ۳۰ نفر پس از اتمام طول درمان به نقاهتگاه رفته‌اند و جدی نگرفتن لزوم قرنطینه در دوران نقاهت یکی دیگر از عوامل شیوع کرونا در استان است، ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۳۳ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد، ۸۰ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت ICU بیمارستانی در استان موجود است، تصریح کرد: تعداد تخت‌های ویژه خالی نیز ۷۰ مورد در استان بوده و امید است روند افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی در هفته‌های آینده سیر نزولی داشته باشد.

آقازاده با اشاره به وضعیت زندان‌های استان گفت: در زندان‌های استان بیمار کرونایی وجود ندارد و تنها سه نفر مشکوک وجود داشت که آن‌ها هم تست دادند و  تست‌شان هم منفی شد؛ بنابراین زندان‌ها در حال حاضر پاک هستند.

وی در پایان با قدردانی از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اگر مردم در روز ۱۳ به در رعایت نمی‌کردند پیش‌بینی این بود که تا آخر اردیبهشت با این بیماری همراه باشیم؛ اما جای تقدیر دارد که ۸۰ درصد مردم در روز ۱۳ فروردین در خانه ماندند.

انتهای پیام
captcha