محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد
کد خبر: 3888777
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: تمامی محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا 20 فروردین به قوت خود باقی است همچنین، تمامی دستگاه‌های اجرایی و اتاق اصناف موظف به رعایت محدودیت‌های ابلاغ شده هستند.

محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ادامه دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، علی اصغر ذاکری هرندی در حاشیه یازدهمین جلسه کمیته حمل و نقل بار عمومی و مسافر ستاد استانی بیماری کرونا، اظهار کرد: در این جلسه سه دستور کار از جمله نحوه کار جمعیت هلال احمر استان در ایستگاه‌های کنترل سلامت بیماری کرونا، نحوه چگونگی خروج کالا از گمرک و توزیع در استان و نیز طرح موضوع سالن‌های بار به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نحوه کار جمعیت هلال احمر استان در ایستگاه‌های کنترل سلامت بیماری کرونا تصریح کرد: مقرر شد با توجه به محدودیتی که برای ادامه فعالیت جمعیت هلال احمر وجود دارد و استفاده در مأموریت‌های دیگر استانی مدنظر است از ۲۱۳ ایستگاه فعال در استان صرفاً ۴۴ ایستگاه توسط جمعیت هلال احمر خدمات‌رسانی شود.

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: از ۴۴ ایستگاه، ۶ پلیس راه اصلی شامل شاهین‌شهر، مبارکه، فولادشهر، سجزی، دامنه و رامشه وجود دارد که به عنوان گلوگاه اصلی استان شناخته می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۱۴ ورودی شهرستان و ۲۴ ورودی شهرهای شهرستان داریم که در قالب ۴۴ مرکز کار کنترل سلامت توسط هلال احمر انجام شود و مابقی ایستگاه‌ها براساس نیاز توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم‌بندی شود.

ذاکری هرندی ادامه داد: مقرر شد اداره‌کل غله استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد و تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت جاری تمامی گندم مورد نیاز استان در اصفهان ذخیره و حمل شود.

وی با اشاره به چگونگی خروج کالا از گمرک بیان کرد: تمامی محموله‌هایی که در گمرک مانده و یا محموله و بارهایی که وارد گمرک می‌شود با قید فوریت ترخیص شوند و تمامی نیازهای استان در گمرک هم ترخیص و هم وارد شود.

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: قرار شد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به رصد حمل و نقل بار استان در کل کشور اقدام کند و تمامی بار به عنوان واردات پیگیری و حمایت شود و صادرات و واردات بار استان با قید فوریت و بدون کاستی صورت بگیرد.

وی با اشاره مصوبات قبلی اضافه کرد: با توجه به اینکه مقرر شده بود اعلام بار به‌صورت الکترونیکی باشد، از این رو از روز شنبه ۱۶ فروردین در تمامی پایانه‌های بار استان ضمن اینکه اکنون به‌صورت فیزیکی انجام می‌شود با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه رانندگان به صورت آنلاین اعلام بار شود از این رو حضور رانندگان در پایانه‌ها الزامی نیست.

ذاکری هرندی افزود: همچنین ساعت ۱۵ امروز جلسه‌ای در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص گروه‌بندی مراکز تجاری و خدماتی و مراکز خرید و فروش عمده جهت فعالیت تقسیم بندی می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین مشخص خواهد می‌شود اگر مرکز تجاری در نقطه‌ای بازگشایی شد نحوه سرویس‌دهی عمومی آن به چه صورت باشد تا مردم با مشکل تردد مواجه نشوند ضمن اینکه کلیه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین به قوت خود باقی است همچنین دستگاه‌های اجرایی و اتاق اصناف موظف به رعایت محدودیت‌های ابلاغ شده هستند.

وی ادامه داد: رئیس پلیس راه و فرمانداران استان مقدمات تردد کامیون‌های حمل بار و مواد غذایی را در سطح استان برنامه‌ریزی کنند تا بدون حضور در مرکز استان از طریق کمربندی‌ها و مسیرهای انتخاب شده تردد را انجام دهند.

ذاکری هرندی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست کالاهایی که نیاز به ترخیص دارند هرچه سریع‌تر اعلام کنند و اداره‌کل گمرک در اسرع وقت نسبت به جابه‌جایی و ورود به گمرک و ترخیص آن اقدام کند.

انتهای پیام
captcha