برگزاری 22 هزار مراسم مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی در سال 98
کد خبر: 3888792
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

برگزاری 22 هزار مراسم مذهبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی در سال 98

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طی سال 98، 22 هزار مراسم مذهبی و انقلابی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این استان برگزار شد که هزینه این مراسم‌ها از محل اجرای نیت موقوفات منطبق و نذورات مردمی تأمین شد.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اشاره به اقدامات معاونت در سال 98، بیان کرد: در حوزه وقف و امور خیریه، 217 مورد وقف جدید در سال 98 در عرصه‌های مختلف و به همت واقفان نیک‌اندش ایجاد شد.

وی با بیان اینکه قریب به 800 نیت برای واقفان استان احصاء شده که دامنه وسیعی از موضوعات مذهبی و اجتماعی را شامل می‌شود، گفت: این 800 نیت وقف  در سال 98 اجرا و  22 هزار مراسم مذهبی و انقلابی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این استان برگزار شد.

ایزدی در ادامه ساماندهی و فعال‌سازی اعضای هیئت امنا و خدام بقاع، رصد و نظارت بر نذورات مردمی و راه‌اندازی مراکز افق با رویکرد اجتماعی فرهنگی و قرآنی را از اقدامات این معاونت در حوزه بقاع متبرکه بیان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تصریح کرد: طی سال 98،  با  59 کلاس در 29 پایگاه استان دوره‌های سبک زندگی اسلامی را برگزار کردیم و 350 مبلّغ در مناسبت‌های مختلف به بقاع متبرکه این استان اعزام شدند.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha