از اولین مورد کرونایی در یمن تا رکورد آمریکا در مرگ‌و‌میر روزانه
کد خبر: 3890832
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از اولین مورد کرونایی در یمن تا رکورد آمریکا در مرگ‌و‌میر روزانه

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان «حضرموت» واقع در شرق یمن در حالی دیروز، 22 فروردین‌ماه گزارش شد که آمریکا با مرگ ۲ هزار و ۱۸ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، نخستین کشوری در جهان شد که این تعداد از شهروندانش را ظرف یک روز از دست داده است.

از همکاری اپل و گوگل برای ساخت اپلیکیشن مقابله با شیوع کرونا تا رکورد زنی آمریکا در مرگ‌و‌میر روزانهبه گزارش ايكنا، در امتداد شیوع ویروس مرگبار کرونا اقدامات پیشگیرانه‌ای از سوى یمنی‎ها در کشورشان صورت گرفته است.

مسئولان محلی در شهر عدن در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کردند که تمام گذرگاه‌ها و ورودی‌های زمینی به این شهر با هدف مبارزه با گسترش ویروس کرونا بسته می‌شود و این اقدام با هماهنگی ائتلاف متجاوز سعودی در عدن انجام می‌شود.

روز گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان حضرموت واقع در شرق یمن گزارش شد.

این در حالی است که اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی در ممانعت از ارسال تجهیزات پزشکی به یمن باعث شده تا بسیاری از مجامع بین‌المللی نسبت به اوضاع بهداشتی این کشور در سایه گسترش کرونا ابراز نگرانی کنند.

شورای امنیت سازمان ملل نيز خواستار توقف درگیری‌ها در یمن شد و طرف‌های یمنی را به احترام به مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با هدف دستیابی به توافقی مبنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی و روی آوردن به گفت‌وگوهای ملی دعوت کرد.

این در حالی است که «زید احمد الغرسی»، کارشناس یمنی نوشت: انتقال ویروس کرونا نقشه آمریکا و ائتلاف سعودی برای وادار کردن یمنی‌ها به پذیرش آتش‌بس بوده است.

وی با بیان این مطلب افزود: نخستین مورد ابتلای به کرونا در یمن دو روز بعد از رسیدن نیروهای آمریکایی به بندر الشحر در استان حضرموت صورت گرفت و نفر مبتلا از کارکنان همان بندر است.

این کارشناس با اشاره به اظهارات استاندار حضرموت درباره اینکه کرونا از طریق یک فرد خارجی و از طریق دریا وارد یمن شده است، گفت: همین سخن نیز تأیید می‌کند ناقل واقعی ویروس نظامیان آمریکایی بودند.

فرانسه

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه با ۸ درصد افزایش یا به عبارتی ۹۸۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۳ هزار و ۱۹۷ نفر رسید که بخشی از این افزایش نتیجه شدت گرفتن مرگ و میر در سرای سالمندان است.

شمار مبتلایان نیز با ۷ هزار و ۱۲۰ نفر افزایش، به ۱۲۴ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده است حال آنکه ظاهراً در این ارقام، شمار مبتلایان به کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان لحاظ نشده است.

گفته می‌شود که حال ۷ هزار و ۴ نفر از مبتلایان فرانسوی وخیم است و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و شمار قربانیان سرای سالمندان در فرانسه نیز با ۴۳۳ نفر افزایش، به ۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسیده است.

افزایش قربانیان در هلند

 هفته قبل از شیوع کرونا در هلند، میزان مرگ و میر در این کشور ۳۱۰۰ نفر بود و در هفته منتهی به ۵ آوریل سال گذشته نیز این رقم ۳۲۰۰ نفر شد، اما در سال جاری و در یک هفته منتهی به پنجم آوریل حدود پنج هزار و ۱۰۰ نفر در این کشور درگذشته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی هلند، تاکنون دو هزار و ۵۱۱ نفر در این کشور از ویروس کرونا جان باخته‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته شمار قربانیان ۱۱۵ نفر بوده است.

افزایش روزافزون شمار مبتلایان صهیونیست‌ها

 افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب ظهور و بروز بحران در اراضی اشغالی شده است و درحال حاضر ۹۷ مورد جدید از ابتلاء به کرونا در نزد صهیونیست‌ها به ثبت رسیده است.

بنابراین، شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا به ۱۰ هزار و ۵۰۵ نفر افزایش یافته است.

این درحالی است که تعداد فوتی‌های صهیونیست ناشی از ابتلا به کرونا به ۹۵ نفر افزایش یافته است. پیش‌تر مقامات صهیونیست فاش کردند شمار دقیق مبتلایان به کرونا ۲۰۰ هزار نفر است.

ترامپ به بهانه شیوع ویروس کرونا

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی است هر کشوری که به دلایل غیرمعقول از پذیرش اتباعی که به آنها ارجاع داده می‌شود، امتناع کند؛ با تحریم و محدودیت روادید مواجه خواهد شد. وی طی حکمی مدعی شد: کشورهایی که از پذیرش شهروندان خود در طول همه‌گیری ناشی از کووید 19 امتناع می‌کنند، به لحاظ بهداشتی، خطرات غیرقابل پذیرشی برای آمریکایی‌ها به وجود می‌آورند.

به زعم ترامپ، این کشورها مسئول پذیرش اتباعی هستند که به نوعی قوانین آمریکا را نقض می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا باید در سریعترین زمان ممکن (۷ روز بعد از دریافت اطلاعیه از وزیر امنیت داخلی)، برای تصویب و راه‌اندازی طرحی برای اعمال تحریم روادید طبق بند ۲۴۳ قانون مهاجرت و تابعیت عمل کند.

گفتنی است از اواخر ماه میلادی مارس، آمریکا قوانین مرزی جدیدی را اعمال کرد که تحت عنوان مبارزه با همه‌گیری کرونا، شرایط مهاجرت به این کشور را دشوارتر می‌کند.

همکاری اپل و گوگل برای ساخت اپلیکیشن مقابله با شیوع کرونا

دو شرکت اپل و گوگل اعلام کرده‌اند مشغول توسعه یک فناوری مخصوص تلفن هوشمند هستند که به کاربران هشدار می‌دهد در فاصله نزدیکی از یک فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

این قابلیت «ردیابی تماس» (contact tracing) نام گرفته و با ارسال به موقع اطلاعات درباره آنکه آیا فرد باید خود را قرنطینه کند یا آزمایش ابتلا به ویروس بدهد، در کاهش روند گسترش ویروس کرونا عملکرد موفقی داشته است.

اپل و آلفابت اعلام کرده‌اند که نرم‌افزار مذکور را در اواسط ماه می عرضه می‌کنند. این نرم‌افزار به مقامات بهداشت عمومی اجازه می‌دهد تا عملیات ردیابی کاربران را انجام دهند.

همچنین این دو شرکت در ماه‌های آینده قابلیت‌هایی به سیستم‌های عامل خود می‌افزایند که برای استفاده از آنها نیاز به یک اپلیکیشن جداگانه نیست.

هنگامی که این طرح به‌طور کامل اجرا شود، دو شرکت می‌توانند آن را برای طیف وسیعی از جمعیت جهان ارائه کنند.

برداشت قرنطینه‌ها مرگبار خواهد بود

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفته هرگونه تعجیل در برداشتن محدودیت‌های کرونا «بازگشت مرگبار» این ویروس را در پی خواهد داشت.

وی که از طریق ویدئو کنفرانس و از مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو سخن می‌گفت، از «آمارهای امیدوارکننده» در کشورهای اروپایی ابراز خرسندی و اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت در حال همکاری با دولت‌ها است تا به آنها برای اتخاذ بهترین استراتژی تسهیل محدودیت‌ها کمک کند اما تأکید دارد که برداشتن سریع این محدودیت‌ها بسیار خطرناک خواهد بود.

مرگبارترین روز در انگلیس

 «مت هنکوک»، وزیر بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد که این کشور در روز جمعه بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را تا به امروز ثبت کرده است.

بنا به اعلام وزیر بهداشت انگلیس، شمار قربانیان کرونا در روز جمعه ۹۸۰ نفر بود، و بدین ترتیب مجموع جانباختگان این بیماری مهلک در انگلیس به ۸۹۵۸ تن رسید.

در همین ارتباط، مت هنکوک از مردم انگلیس خواست تا در ایام عید پاک در خانه‌های خود بمانند.

رکورد‌زنی آمریکا در مرگ‌ومیر روزانه

بنابر گزارش‌ها  آمریکا با مرگ ۲ هزار و ۱۸ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، نخستین کشوری در جهان شد که این تعداد از شهروندانش را ظرف یک روز از دست داده است.

این کشور اکنون بیش از نیم میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا دارد و انتظار می‌رود به‌زودی به لحاظ جمع کل تعداد جان‌باختگان، ایتالیا را پشت سر بگذارد.

وب‌سایت داده شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا روز جمعه گزارش کرد آمار جان باختگان کووید ۱۹ در آمریکا به ۱۸ هزار و ۶۹۳ نفر رسیده است و تعداد مبتلایان هم ۵۰۰ هزار و ۳۹۹ نفر است.

اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا نیز با ثبت ۴ هزار و ۸۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان در این کشور را ۱۶۱ هزار و ۸۵۲ نفر اعلام کرد. با فوت ۵۱۰ نفر نیز فوتی‌های کرونا به ۱۶ هزار و ۳۵۳ نفر افزایش یافته است.

کویت

وزارت بهداشت کویت نیز با ثبت ۱۶۱ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به هزار و ۱۵۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha