از صدرنشینی قربانیان آمریکا تا افزایش سقط جنین در فرانسه به دلیل بحران کرونا
کد خبر: 3891008
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
تازه‌های کرونایی از سراسر جهان؛

از صدرنشینی قربانیان آمریکا تا افزایش سقط جنین در فرانسه به دلیل بحران کرونا

آمریکا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در تعداد قربانیان مبتلا به ویروس کرونا، با 19 هزار و 715 نفر، در صدر فهرست جهان قرار گرفت. در همین زمان، دو کشور ترکیه و تونس به منظور کمک‌رسانی به دیگر کشورها، محموله و گروه پزشکی به لیبی و ایتالیا فرستادند و از آن سو میزان سقط جنین به دلیل بحران کرونا در فرانسه رو به افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا؛ آمار پایگاه اطلاعاتی «ورلدومتر» نشان می‌دهد که تا این لحظه 400 هزار و 876 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر  جهان بهبودی خود را به دست آورده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

کشوری که در صدر لیست بیشترین آمار بهبودیافتگان جای دارد، چین است که 77 هزار و 525 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، موفق به کسب سلامت دوباره خود شده‌اند. پس از چین، اسپانیا با 59 هزار و 109 نفر و آلمان با 57 هزار و 400 نفر، جایگاه دوم و سوم را به ترتیب از آن خود کرده‌اند.

این در حالی است که تعداد بهبودیافتگان کرونا در کشور ایتالیا برابر 32 هزار و 534 نفر بوده و ایران با 41 هزار و 947 نفر پس از ایتالیا جای می‌گیرد. پس از ایران، فرانسه با 26 هزار و 26 نفر و آمریکا با 28 هزار و 755 نفر در رتبه‌های بعدی بهبودیافتگان کرونا جای گرفته‌اند.

قرنطینه کابل

از امروز تردد بین کابل و دیگر استان‌های افغانستان ممنوع اعلام و پایتخت این کشور قرنطینه شده است. در این راستا فقط خودروهای کارمندان بهداشت و سلامت، خبرنگاران و ماشین‌های باربری حامل مواد خوراکی اجازه تردد و رفت و آمد دارند.

استانداری کابل در همین راستا وضعیت این شهر را فاجعه‎بار توصیف کرده و گفته است که برای مبارزه با ویروس کرونا در کابل امکان اینکه تدابیر سخت‌تری در نظر گرفته شود، وجود دارد.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

بر این اساس، محدودیت تردد در کابل برای دو هفته دیگر تمدید شد و به‌منظور نظارت بر آنچه تعیین شده است، 30 گروه به‌صورت سیار مشغول بررسی محدودیت‌هایی هستند که وضع شده است. همچنین این افراد موظف به اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

در همین راستا در استان بامیان نیز منع تردد اعلام شده که مدت زمان تعیین شده برای این موضوع، دو هفته است. به‌منظور پیشگیری از پیشرفت ویروس کرونا بین استان‌ها، استانداری بامیان خواستار سختگیری در تردد بین استان‌های همجوار با این استان شده است.

کرونا تاکنون 23 استان افغانستان را آلوده کرده است. وزارت سلامت درباره جدی نگرفتن این ویروس در افغانستان هشدار داده و گفته است که در صورت بی‌توجهی به این موضوع، با فاجعه انسانی در کشور روبرو خواهیم شد.

تاکنون 555 مورد مثبت کووید 19 شناسایی شده است که 18 نفر در اثر ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده و 32 نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

آمار مطلوب بهبودی در ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه با اعلام درگذشت 95 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا از بهبودی 2965 نفر از بیماران خبر داد. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، از 33 هزار و 170 تست ویروس کرونا انجام شده، 5 هزار و 138 مورد جدید آلودگی به این ویروس شناسایی شده‌اند. همچنین طی امروز 542 نفر دیگر از بیماری کووید-19 بهبود یافته‌اند.

طی 24 ساعت گذشته 95 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند و تعداد قربانیان کرونا در کشور به 1101 نفر رسیده است.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

بر این اساس، با شناسایی 5 هزار و 138 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به 52 هزار و 167 نفر و آمار بهبودیافتگان نیز 2 هزار و 965 نفر اعلام شد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: با افزایش تعداد تست‌ها، تعداد مبتلایان به کووید19 بیشتری شناسایی می‌شوند، ولی این افزایش در بخش مراقبت‌های ویژه مشهود نیست. در زمینه تشخیص بیماری کووید 19 سرعت بالایی داریم و به همین دلیل روند درمان زودتر آغاز می‌شود. ترکیه در زمینه درمان بیماران کرونا عملکرد موفقی دارد. موفقیت واقعی جلوگیری از ابتلا به ویروس است.

ایتالیا

آمار به دست آمده از کشور ایتالیا نیز نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ویروس کووید 19 در این کشور با 619 نفر طی 24 ساعت گذشته، به 19 هزار و 468 نفر رسیده است.

آنجلو بورلی، مدیرکل اداره دفاع مدنی ایتالیا در این باره اعلام کرد: با مرگ 619 نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کووید 19 طی یک روز اخیر، آمار قربانیان به 19 هزار و 468 نفر رسید.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: همچنین آمار مبتلایان کرونا به 100 هزار و 269 نفر افزایش یافته که با به شمار آوردن قربانیان و بهبودیافتگان، این میزبان به 152 هزار و 271 نفر می‌رسد.

بورلی همچنین گفت: با بهبودی 2079 نفر دیگر طی مدت روز گذشته، در مجموع 32 هزار و 534 نفر سلامتی خود را دوباره به دست آوردند.

به گفته وی، تعداد مبتلایان تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه به نسبت روز گذشته با کاهش 116 نفری، به 3381 نفر رسیده است. روز گذشته 1996 مورد جدید ابتلا به کووید ـ 19 شناسایی شده است که این تعداد طی روز جمعه 1396 نفر، پنجشنبه 1615 نفر، چهارشنبه 1195 نفر، سه‌شنبه 880 نفر و دوشنبه 1941 نفر بوده است.

به گزارش منابع رسمی ایتالیا، تاکنون 963 هزار و 473 نفر در این کشور مورد آزمایش ابتلا به کرونا قرار گرفته‌اند.

کمک به لیبی

در ادامه کمک‌های ترکیه به کشورهای دیگر، وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی نیز محموله کمک‌های پزشکی این کشور را برای مقابله با ویروس کرونا تحویل گرفت.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

محموله کمک‌های پزشکی ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای مقابله با ویروس کرونا به طرابلس ارسال شد. سرهات آکسن، سفیر ترکیه در طرابلس حین تحویل این محموله به محمد هیثم عیسی، معاون وزیر بهداشت دولت وفاق ملی لیبی گفت: در دوران مقابله با ویروس کرونا همه باید همکاری کنند. ترکیه برای ابراز همبستگی با کشور دوست و برادر خود لیبی، محموله کمک‌های پزشکی به طرابلس فرستاد و بار دیگر نشان داد که همواره در کنار مردم لیبی است.

وی در ادامه تصریح کرد: معاون وزیر بهداشت دولت وفاق ملی لیبی از حمایت همیشگی ترکیه قدردانی کرد. من نیز هنگام تحویل این محموله سلام رئیس‌جمهور و ملت ترکیه را به کشور دوست و برادر، لیبی ابلاغ کردم.

ترکیه در ادامه تلاش‌های خود برای همبستگی با کشورهای خارجی در برابر شیوع کووید-19، به انگلستان نیز لوازم پزشکی مانند ماسک و لباس‌های محافظتی ارسال کرد. روی بسته‌های حاوی این لوازم پزشکی به زبان‌ کشور مقصد، شعر «بعد نومیدی بسی امیدهاست/ از پس ظلمت بسی خورشیدهاست» از مولانا درج شده بود.

ترکیه پیش از این نیز به ایتالیا، اسپانیا، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، بوسنی و هرزگوین، صربستان و کوزوو کمک‌های پزشکی ارسال کرده بود.

افزایش سقط جنین در فرانسه

با درگذشت 643 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به 13 هزار و 832 نفر رسید.

جروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی و درمانی فرانسه اعلام کرد: تعداد قربانیان ویروس کرونا با فوت 353 نفر در بیمارستان‌ها و 290 نفر دیگر در مراکز مراقبتی طی یک روز اخیر به 13 هزار و 832 نفر افزایش یافت.

سالومون افزود: آمار مبتلایان ویروس کرونا با افزایش 3114 مورد جدید در یک روز گذشته به 129 هزار و 654 نفر رسیده است.

رئيس سازمان خدماتی بهداشتی و درمانی فرانسه گفت: تاکنون 26 هزار و 391 بیمار بهبود یافته‌اند. در حال حاضر در بیمارستان‌ها 31 هزار و 120 بیمار از جمله 6 هزار و 833 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

همچنین فرانسه امکان انجام سقط جنین پزشکی را در دوران شیوع کرونا تا هفته نهم بارداری افزایش داد تا این اطمینان حاصل شود که زنان همچنان می‌توانند از حق خود برای سقط جنین در دوران همه‌گیری کووید ـ 19 استفاده کنند.

منظور از سقط جنین پزشکی، پایان دادن به بارداری با استفاده از دارو و بدون عمل جراحی است. قرص‌هایی که برای سقط جنین استفاده می‌شود را می‌توان در فرانسه با نسخه پزشک یا ماما از داروخانه تهیه کرد.

براساس مقرراتی که تاکنون حاکم بود، برای سقط جنین که بین 7 تا 9 هفته از دوره بارداری آن گذشته است، زنان باید حتماً به بیمارستان بروند و در آنجا با مصرف قرص‌های سقط جنین، به بارداری خاتمه دهند.

گفته می‌شود که فرانسه چهارمین کشوری است که بیشترین تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کووید 19 را دارد.

پیام دبیرکل سازمان ملل

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، رهبران دینی جهان را به همکاری و همبستگی برای مبارزه با شیوع ویروس کووید 19 فرا خواند.

وی با انتشار پیامی فرا رسیدن عید پاک مسیحیان، عید یهودیان و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت. در پیام تبریک گوترش آمده است: اعیاد مذهبی، روز گرد هم آمدن خانواده‌هاست، ولی اکنون در دوره‌ای عجیب و غیرواقعی به سر می‌بریم. خیابان‌ها ساکت، مغازه‌ها بسته و عبادت‌خانه‌ها خالی است. در این ایام مقدس برای پناهجویان بی‌پناه، کادر درمانی و همه کسانی که در برابر مبارزه با ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند، دعا کنیم. با همکاری، همبستگی و ایمان می‌توانیم این ویروس را شکست داده و بر آن پیروز شویم.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

کمک‌رسانی تونس

دولت تونس برای کمک به ایتالیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا یک گروه پزشکی به این کشور اعزام کرد. دفتر ریاست‌جمهوری تونس در این راستا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از گفت‌وگوی تلفنی قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس با سرخیو متارلا، همتای ایتالیایی وی، یک گروه پزشکی به این کشور اعزام شد.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

بر این اساس، رئیس‌جمهور تونس در این تماس تلفنی اعلام کرده است که کشورش برای اعزام گروه پزشکی به ایتالیا آماده است. همچنین گفته شد، این اقدام با هدف کمک به ایتالیا برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

آمریکا صدرنشین شد

آمریکا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در تعداد قربانیان به ویروس کرونا که به 19 هزار و 715 نفر رسیده است، در صدر فهرست جهان قرار گرفت.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

این در حالی است که کرونا در ایتالیا جان 19 هزار و 468 نفر را گرفته و در اسپانیا 16 هزار و 353 قربانی به جای گذاشته است. پیش از این، ایالات متحده در 27 مارس نیز از نظر تعداد مبتلایان کرونا از چین و ایتالیا پیشتر بود.

کویت

عبدالله السند، سخنگوی وزارت بهداشت کویت در این باره اظهار کرد: با شناسایی 161 مورد جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به 1154 نفر رسید.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

به گفته وی تاکنون 133 نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته‌اند. 4 آوریل، اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داد.

مراکش و لبنان

وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد: با تشخیص 79 مورد جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 1527 نفر رسیده و 110 نفر از آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

////از صدرنشینی آمریکا تا کمک‌رسانی ترکیه و تونس در بحران کرونا

همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت لبنان، با شناسایی 10 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به کووید ـ 19 در این کشور به 619 نفر رسیده و تاکنون 20 نفر از آنها نیز فوت کرده‌اند.

تهیه و تنظیم: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha